Značaj Grafičkog Dizajna

reminder - dizajn za brend.jpg

“Ako je slika vredna hiljadu reči, grafički dizajn je vredan hiljade dolara.” - Design Pickle

Grafički dizajn igra veliku i važnu ulogu, ne samo na veoma konkurentnom poslovnom tržištu današnjice, već i u našem svakodnevnom životu. Konstantno se susrećemo sa nekim vidom grafičkog dizajna, da li je to logo, brošura, pakovanje, korice knjige, magazini, veb sajtovi, mobilne aplikacije… Ovi susreti se dešavaju svakog dana, bez izuzetka, i utiču na naše odluke i mišljenje.

Zašto je grafički dizajn bitan za tvoj biznis?

Živimo u vizuelnom svetu gde se biznisi i brendovi (a i mi kao ličnosti u određenim situacijama) nadmeću za pažnju potencijalnih klijenata/kupaca ili saradnika, i tu vizuali imaju ogromnu ulogu u privlačenju pogleda.

Ja prva priznajem da radije posegnem za proizvodom sa boljim pakovanjem (tj. onim koji se slaže sa mojom estetikom) , nego za nekim koji mi deluje zastarelo ili ima lošiji dizajn. Jedino kada to nije slučaj jeste ako mi osoba od poverenja preporuči nešto u šta se kune, a i tad ne mogu a da ne prokomentarišem izgled istog (profesionalna deformacija sorry ).

Sa povećanjem konkurencije na svakom polju, vizuali postaju jedan od osnovnih delova razvoja jednog biznisa, bilo da je njihov teren fizički ili digitalan. A u slučaju da još uvek nisi siguran/na da je grafički dizajn nužna investicija, izdvojiću nekoliko načina na koji grafički dizajn utiče na rast i razvoj tvog biznisa.

Kako grafički dizajn utiče na biznis?

1 - Prvi utisak (i svaki sledeći)

Veoma jednostavno, dobar dizajn automatski čini da ti izgledaš dobro. Odličan grafički dizajn ima moć da prvi utisak koji ostavljaš na posmatrača utiče na njegovu želju da vidi još! Nečiji prvi susret sa tvojim brendom/ biznisom postavlja ton vašeg odnosa, bilo da je u pitanju potencijalna mušterija i klijent ili poslovni parter i saradnik. Rekla bih da je to prilično velika moć i stvar kojoj onda treba ozbiljno da se posveti, zar ne?

2 - Tvoja priča za tvoju zajednicu

Pomoću grafičkog dizajna vizualizuješ identitet i ličnost svog biznisa, ali i svoju misiju, poruku i viziju. Pomoću grafičkog dizajna jasno prenosiš poruku svojoj publici i kada ti je broj reči ograničen ili audio mutiran. Omogućava ti da pružiš sebi priliku da budeš nezaboravan i prepoznatljiv, a tvojoj publici šansu da te pronađe, a potom se sa tobom poveže, zavoli i pokloni svoje poverenje. Biznisi sve više ulažu u grafički dizajn zbog potrebe za efikasnom komunikacijom sa svojom publikom za koju je on ključno sredstvo.

3 - Profesionalnost i verodostojnost

Pored svih ostalih razloga, postoji i jedan koji se često zaboravlja ili ne primećuje - važnost grafičkog dizajna u poslovnoj komunikaciji. Način na koji predstavljaš svoje ponude odražava kvalitet onoga što nudiš. Savremen i usklađen vizuelni identitet čini da pomislimo “ovaj biznis deluje legitimno /kvalitetno /uspešno /profesionalno /savršen za mene (slobodno dodaj još).

Ako mi ne veruješ, uradi test - ukucaj određenu vrstu usluge ili proizvoda u Google i obrati pažnju kakav utisak na tebe ostavlja logo, vebsajt, i ostali elementi vizulenog identiteta različitih kompanija na koje naiđeš, a sa kojima nisi bio do sad upoznat.

4 - Izdvajanje i konkurencija

Kreiranjem odličnog sadržaja pomoću grafičkog dizajna dobijaš moć da “pokoriš” svoju konkurenciju i izdvojiš se u moru sličnih. Dobar dizajn će se samostalno ističe i može imati veliki uticaj na izbor posmatrača, svesno i nesvesno. Ljudi prirodno vole da se okruže i dolaze u kontakt sa stvarima koje izgledaju dobro, a samim tim čine da se zbog njih dobro i osećaju. 

————

Zaključak

Grafički dizajn je više od estetike, to je forma komunikacije između tvog biznisa i tvoje publike. Ulaganjem u kvalitetan vizuelni identitet povećavaš sposobnostsvog biznisa/brenda da se istakne i pozicionira na tržištu i u glavama posmatrača.


Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

 

Da li si spreman/na za vizuelni identitet skrojen samo po tvojoj meri ili ti je potreban rebrending kako bi osvojio/la svetsko tržište?

 
Natasa Buha / NB Creative Studio

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.

———

U ovom tekstu pišem o tome zašto je ulaganje u grafički dizajn, ulaganje u rast i razvoj tvog biznis.

———

Ukoliko nisi do sada, pogledaj ovaj kratki video tutorijal o Canva dizajnerskom programu:


n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

5 Caka za Savršen Instagram Profil

Next
Next

Zašto ti Treba Brending, a Ne Samo Logo?