Da li si spremna za saradnju sa dizajnerom?

nb blog post covers (1).png

Pre nego što počneš da tražiš dizajnera za svoj biznis, veoma je važno da proveriš da li si uopšte spremna na taj korak.

Ovde sam želela da podelim sa tobom 9 pitanja čiji odgovori će ti pomoći da se pronađeš, a potom i najčešće znakove da jesi ili nisi spremna za ovaj tip investicije i saradnje.

 

Pre saradnje odgovori na ovih 9 pitanja

1 / Da li si spremna da veruješ dizajneru?

Ovo pitanje je najviše za one koji imaju osećaj da moraju da imaju 100% kontrolu nad svakim delom svog biznisa. Ali ako planiraš da investiraš u profesionalan brending ili vebsajt, moraš verovati svom odabranom dizajneru. Moraš imati poverenje u njegov proces, njihove savete, njihovo iskustvo, njihove preporuke, ideje, znanje… Kreiranje vizuelnih identiteta i sajtova je njihov posao, rade to svaki dan i trebalo bi da znaju šta rade, zar ne?

2 / Da li si spremna da korisitiš isključivo elemente, fontove i boje koje dizajner kreira za tvoj biznis?

Cela poenta unajmljivanja dizajnera je da osmisli i kreira svaki deo vizuelnog identiteta tvog biznisa, da strategijski kreira tvoju paletu boja i tvoju kombinaciju fontova (dodatno i unikatne ilustracije, ili bar odabere stil ilustracija koji se koristi) koji će predstavljati tvoj biznis i slagati se sa celom tvojom pričom.

Zato je bitno da budeš spremna da se ne vraćaš „starim navikama“ i koristiš nasumične ilustracije, boje ili fontove koji ti se trenutno sviđaju - umesto da koristiš one koje je dizajner kreirao isključivo za tebe.

Unajmila si dizajnera da ti kreira sistem (vizuleni identitet), zašto ga onda ignorisati?

3 / Da li si spremna i možeš da izdvojiš vreme da učestvuješ u tom procesu?

Ovo najviše zavisi od procesa i načina na koji dizajner radi, ali uvek će doći momenat kada ćeš i ti morati da izdvojiš vreme i posvetiš se odabru pravog rešenja za tvoj biznis. Mene je iskustvo naučilo da uključivanje klijenta u proces pomaže i jedoj i drugoj strani.

Tako da, pre nego što se odlučiš za angažovanje dizajnera, obavezno se zapitaj da li ćeš imati dovoljno vremena da budeš uključena u proces (redovno odgovaranje na e-mail, pružanje povratnih informacija i slično)? Možeš li da odvojiti vreme tokom minimum 2-4 nedelje saradnje?

4 / Da li možeš da budeš otvorena i pružiš svom dizajneru što više informacija o tvom biznisu?

Ovo pitanje je povezano sa prethodnim - tokom učestvovnja u saradnji, vrlo važno je da si iskrena, otvorena i spremna da pružiš svom dizajneru što je više moguće informacija o tvom biznisu i brendu kako bi dizajner što bolje razumeo tvoju viziju i posledično kreirao vizuelni identitet koji joj odgovara i reflektuje tvoju misiju i vrednosti.

5 / Da li umeš da daš jasan i detaljan feedback / uputstva?

Nastavljamo sa istom, tj. sličnom tematikom - kada si već aktivan učesnik ove saradnje, da li umeš da daješ jasan i dovoljno detaljan feedback / uputstva? Da li znaš da artikulišeš šta želiš i voliš, a šta ne?

To znači da ne možeš samo da kažeš “ne sviđa mi se” ili “je l’ može drugi font?” (biće uskoro poseban tekst o tome), već da što preciznije objasniš šta bi volela da se promeni ili u kom pravcu da se ide.

Na primer, umesto “je l’ može drugi font?” treba reći - “da li slova mogu biti malo deblja/tanja, viša/niža, elegantnija (serif) / čistija (sans serif) / više kao rukom pisana…” i slično.

6 / Da li imaš viziju za svoj vizuelni identitet?

Toliko puta sam ovo spomenula, ali jaaako je važno da to naglasim - ne možeš dobiti ono što želiš, ako ni ti sama ne znaš šta je to. Iako sam ja neko ko zaista vodi računa da je dizajn koji kreiran smislen i strateški odrađen, ipak je bitno i da on bude vizuelno privlačan kako ciljnoj grupi mog klijenta, tako i samom klijentu, jer je po meni vizuleni deo biznisa nešto što treba da ti da dodatni vetar u leđa i samopouzdanje kad god i gde god se pojavljuje, što znači da mora da ti se dopadne i da budeš ponosna na to kako sve izgleda.

Iz tog razloga ja i pre saradnje tražim da klijent popuni brending upitnik u kom se, pored osnovnih strateških pitanja, nalaze i ona koja se bave estetikom, stilom, brenodovima koji su ti uzor, onome što ti se nikako ne dopada i slično.

7 / Da li si spremna na takvu investiciju?

I o ovome sa već pričala (pročitaj zašto je dizajn tako “skup”), jer ulaganje u brending i vebsajt je dugoročna investicija za tvoj biznis, a samim tim nije ni mala. Profesionalni paketi usluga uključuju ozbiljan broj elemenata (npr. samo moj najosnovniji paket sadrži logo + 3-4 varijacije, paletu boja, kombinaciju fontova, brending strategiju, tablu raspoloženja, knjigu grafičkih standarda) kako bi bili sigurni da je tvoj brend dosledan i da je usklađen gde god se pojavljuje.

Cene se razlikuju od dizajera do dizajnera, ali obzirom da je ovo investicija koja se radi jednom u nekoliko godina i može ozbiljno da transformiše tvoj biznis i pomogne ti da ga skaliraš i podigneš na viši nivo, ili sa druge strane, negativno utiče na njegov razvoj, smatram da nije nešto na čemu bi trebalo štedeti.

8 / Da li znaš šta voliš i šta ne voliš kada je stil i estetika u pitanju?

Usko vezano sa pitanjem o tome da li imaš viziju svog biznisa - neophodno je da se budu refleksija tvog biznisa i čini te ponosnom. I vebsajt i vizuelni identitet su lice tvog biznisa, tako da bi bilo dobro da prvo malo pročačkaš Google i Pinterest i napraviš selekciju vizuala i dizajn rešenja koja te inspirišu, podstiču lepa osećanja i podsećaju te na tvoju ličnu viziju, ali su i nešto što bi bilo privlačno tvojoj ciljnoj grupi.

9 / Da li imaš osnovno znanje nekog dizajnerskog programa / platforme (pa makar to bila i Canva) ili su ti potrebne dugoročne dizajnerske usluge? 

Osim ako ne planiraš da unajmiš nekoga in-house ili plaćaš mesečnu podršku dizajneru sa kojim sarađuješ, moraš imati osnovno znanje nekog dizajnerskog programa ili platforme poput Canve, odnosno vebsajt platforme (Squarespace, Shopify, Wordpress, Showit, Tilda…) kako bi dalje mogla da koristiš sve što je dizajner pripremio za tebe.

Ako odlučiš da sve to održavaš sama (društvene mreže, sajt..) ipak ne znači da moraš da znaš baš svaki deo odabranog programa / platforme. Dovljno je da znaš onoliko koliko ti je potrebno da samouvereno pripremaš sadržaj za svoj biznis sa svim elementima i alatima koje ti je dizajner pripremio.


Proveri da li si spremna za saradnju

Ovo su najčešći znakovi koji će ti reći jesi li ili nisi spremna za saradnju sa profesionalnim dizajnerom.

Spremna si ako…

  • Smatraš da ti treba brending koji na pravi način komunicira nivo ekspertize koji pružaš

  • Ne osećaš se super ponosno kako ti izgleda sajt, vizuelni identiet ili profil na društvenim mrežama

  • Želiš da povećaš svoje cene i spremna si za high-end klijente, tj. uslugu i/ili proizvode

  • Promenila ti se ciljna grupa i zbog toga ti trenutni brending više ne odgovara

  • Razumeš da je to investicija u budućnost i imaš budžet za vizuelni identiet koji tvoj biznis zaslužuje

  • Poznaješ svoj biznis “od glave do pete” i tačno znaš u kom pravcu želiš da se razvija

Nisi spremna ako…

  • Tek počinješ i nemaš jasnu sliku o tome šta tvoj biznis predstavlja ili u kom pravcu želiš da se razvija

  • Smatraš da bi bez problema sama mogla da kreiraš svoj dizajn, iako to nije ono čime se baviš

  • Ne znaš kome se obraćaš, tj. nemaš jasno definisanu ciljnu grupu i idealnog klijenta/mušteriju

  • Nisi trenutno u mogućnosti da napraviš takvu investiciju (i nema nikakve sramote u tome)

  • Ne možeš trenutno da izdvojiš dovoljno vremena za kvalitetnu saradnju sa dizajnerom

  • Nisi spremna da prepustiš ni jedan deo svog biznisa u tuđe ruke, nemaš poverenje ni u jednog dizajnera


Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍

 
 
Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

Nataša

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.


n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Brending ili marketing… šta dolazi prvo?

Next
Next

Šta je dobar brending?