Živi ~rent free~ u glavi svojih idealnih kupaca

Hajde da pričamo o pozicioniranju brenda. Ideja je sledeća: želiš da tvoj brend pronađe i zadrži svoje mesto u glavama ljudi. Želiš da postoji poseban način na koji misle o tvom brendu.

Ako se pravilno kreira, pozicija tvog brenda će biti jedinstvena u odnosu na njegovu konkurenciju i samim tim je i eliminisati. Postoji način da izdvojite svoj brend na tržištu. I o tome ćemo danas pričati.

Zašto baš taj brend, a ne neki drugi?

Razmisli o tome… Krajnji cilj brendiranja i marketinga je da pokažemo našoj ciljnoj grupi zašto bi trebalo da izaberu naš brend u odnosu na ostale koji su im dostupni. Snažno pozicioniranje brenda je od suštinskog značaja dok pokušavaš da se uspostaviš u prostoru kojim dominiraju drugi.

Iako nas naš idealni klijent retko direktno pita „Zašto da izaberem vaš brend, a ne ove druge?“, sasvim sigurno se to pitanje javlja u njihovoj podsvesti pre nego što donesu bilo kakva odluka o kupovini ili saradnji.

Moćan i uverljiv odgovor na ovo pitanje postaje tvoja konkurentska prednost. Ako nemaš jasan i jedinstven odgovor za njih, gubiš od konkurenata koji ga imaju.

Pozicije brendova mogu zvučati ovako: “onaj najjeftiniji” ili “onaj baš pristupačan”, “onaj eco-friendly”, "onaj sa preslatkim pakovanjem", i tako dalje…

Ali takva vrsta pozicioniranja (najbrži / najbliži / sladak / skup / jeftin) može biti veoma klimava. Ako je pozicija tvog brenda na tržištu zasnovana na nečemu u čemu bi te kokurencija mogla dostići ili potencijalno preteći, da li zaista imaš jedinstven i jak brend?

Šta je {dobro} pozicioniranje brenda?

Prvo da razjasnimo šta je i čemu služi. Pozicioniranje brenda ima za cilj da postavi ime tvog brenda u svest tvoje ciljne grupe — pomaže im da razlikuju tvoj brend od ostalih na tržištu. Kako potrošači pamte tvoj brend i kada ga se sete? Koliko često?

Pozicioniranje brenda je, bez sumnje, jedan od važnijih elemenata u celokupnoj strategiji brenda (ako ne i najvažniji).

Bez obzira kojoj industriji pripada tvoj brend, tržište je sigurno prepuno konkurenata koji se bore za pažnju zajedničke publike. Ne možeš očekivati da tvoja publika sama razume zašto bi trebalo da izaberu tvoj brend u odnosu na konkurentski; previše je buke i u online i u offline prostoru. Zato im moramo pomoći da dođu do tog odgovora. Tu nastupa pozicioniranje.

Pozicioniranje brenda opisuje kako se brend razlikuje od svojih konkurenata i gde se nalazi u glavama kupaca. Strategija pozicioniranja brenda, stoga, uključuje stvaranje asocijacija na brend u glavama kupaca kako bi ih naterali da brend percipiraju na specifičan način.

Gde će publika smestiti tvoj brend u svom umu i da li je relevantan za njih ili ne je, na kraju krajeva, nešto što publika radi sama — na osnovu njihove svesti o brendu, iskustva, okolnosti i, naravno, izloženosti porukama tvog brenda. Pozicioniranje brenda ima za cilj da utiče na to kako publika percipira tvoj brend. Ono je ključni element koji je direktno povezan za identitet brenda. Krajnji cilj pozicioniranja brenda je uticanje na formiranje ideje koju publika povezuje sa tvojim brendom i samo sa njim.

Otkrila sam da je sve što ima veze sa brendiranjem i razvojem brenda povezano sa emocijama. Pa tako i pozicioniranje.

Dakle, ne radi se o tome da budete najnagrađivaniji/najstariji /naj— bilo šta. Umesto toga, možda je tvoj brend onaj koji je učinio da se neko oseća saslušanim. Da se neko oseća bezbedno. Nasmejao ih je. Intrigirao. Naterao ih da vide stvari iz nove perspektive. Možda je jednostavno bio tu kada im je bio potreban.

Dakle, koju poziciju želiš da tvoj brend zauzmete u umu svog idealnog klijenta?

Odgovor ćeš dobiti tako što ćeš da razmisliš o tome kako želiš da se osećaju kada razmišljaju o tvom brendu. A onda da odeš i uradiš sve što tvoj brend čini TAKVIM brendom.

Drugim rečima — moraš da definišeš ideju (i osećanje) koju želiš da tvoja publika poveže sa tvojim brendom, zatim da to formulišeš u lako razumljivu poruku i onda dosledno apliciraš na svu verbalnu i vizuelnu komunikaciju sa publikom.

Što je ideja jednostavnija (i autentičnija) i što je više načina na koje možeš dosledno isporučuješ tu ideju kroz različite dodirne tačke, kroz svoju marketinšku strategiju i iskustvo potrošača, veća je verovatnoća da će pozicioniranje brenda biti snažno i čvrsto.

Ako to uspeš, tvoja publika će povezati tvoj brend sa tom idejom, ona će živeti ~rent free~ u njihovim glavama i setiće se tvog brenda u momentu kada je to najvažnije (kada donose odluku o kupovini).

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la, moje ime je Nataša! Pomažem biznisima u fashion, lifestyle, beauty i kreativnim industrijama da kreiraju i razviju brend koji će biti obožavan!

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju.

n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Ultimativni Vodič kroz Brending Strategiju za Vlasnike Malih Biznisa

Next
Next

Kako rebrending utiče na biznis?