Šta je dobar brending?
Svrha brendinga nije više samo prodaja, bitno je i da priča tvoju priču. Ovo su neke od karakteristika stvarno dobrog vizuelnog ideniteta koji radi radnju.
Hajde da pričamo o dobrom brendingu
Transkript
Svrha brendinga već dugo nije samo prodaja, bitno je i da priča tvoju priču.
Dobar brending je sinhronizovan kroz sve forme, kanale i dodirne tačke biznisa i javnosti, od logo, preko vebsajta, marketing materijala, pa sve do pakovanja. A to znači da se samo odabrana paleta boja i kombinacija fontova koristi u svim ti autletima, da se svuda provlači simbolika, šara, ilustracije, tekstura ili isto raspoloženje, ali i da se svuda koristi isti ton i stil obraćanja, karakterističan vokabular i način pisanja/pričanja.
Dobar brending izaziva prave emocije kod odabrane ciljne grupe. Koje su to emocije i koji su idealni klijenti/kupci je nešto što mora da se odredi pre kreiraja vizuelnog identiteta i marketing strategije.
Zatim, kroz te emocije i prenošenjem poruke, vrednosti i vizije tvog biznisa, brending navodi tvoju ciljnu grupu na akciju - interakciju, deljenje, kupovinu proizvoda tj. usluga, šta god da je cilj.
Dobar brending daje tvom biznisu kredibilitet, jer izgleda profesionalno, usklađeno sa svim onim što taj biznis predstavlja, konstantan je i ujednačeno se koristi. Kao rezultat svega toga, tvoj brending podstiče širenje svesti o tvom biznisu i stvaranje lojalnosti među mušterijama i ciljnom grupom.
Najbitnija stvar u kreiranju brendinga je ustanoviti identiet tvog biznisa, jer kako možeš vizuelno predstaviti nešto ako ne znaš šta je to. U tome ti mogu pomoći one formule jedinstvenosti koje sam pominjala u jednoj od prethodnih objava (na instagramu i sajtu), potraži je na mom profilu (ili blogu) kasnije i kreiraj jednu za sebe.
Takođe, treba utvrdiš:
Koje tačno usluge ili proizvode nudiš;
ko je tvoj idealan kupac/klijent tj. ciljna grupa;
kako se razlikuješ od konkurencije;
kakav će biti personaliti, tj. ličnost tvog brenda (ovde ti mogu pomoći arhetipovi brenda, imaš ceo tekst na nbstudio.me blogu);
i koji su ti poslovni ciljevi.
Bonus pitanja na koja možeš da odgovoriš su:
kako želiš da se ljudi osećaju kada dođu u dodir sa tvojim brendom;
šta im pomažeš da postanu;
šta želiš da im prvo padne na pamet kada pomisle na tvoj brend, a da nije usluga ili proizvod koji nudiš?
Još jedna od vrlo bitnih stvari kada je kreiranje brendinga u pitanju je logo. On je to što povezuje ceo brending, temelj kvalitetnog vizuelnog identiteta.
Pričaću uskoro o tome kako da proveriš da li je neki logo dobar ili ne, ali ukratko - optimalan logo je relevantan za industriju u kojoj se nalaziš, prepoznatljiv i lako se pamti, efektno izgleda u boji i samo crno ili belo, prilagodljiv je, tj. dobro funkcioniše u različitim veličinama i upotrebi (pričala sam već o logo varijacijama i to ćeš pronaći na profilu ili sajtu) i na kraju, nešto što ti možda ne bi palo na pamet - lako se opisuje. Ne znam koje rekao, ali ako možeš da ga nacrtaš nogom u pesku, znači da je dobar logo.
I treća bitna stvar kod dobrog brendinga je nešto što sam već spomenula, a to su paleta boja i kombinacija fontova.
Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍
P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.
Nataša
Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.
Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.