5 Caka za Savršen Instagram Profil
Instagram je vrlo vizuelna platforma i estetika je izuzetno bitna kada je profil na ovoj društvenoj mreži u pitanju. Konkurencija je velika i kako bi tvoja Insta publika i zajednica bila što veća, postalo je važno, ne samo kako izgleda svaka individualna objava, već i tvoj profil kao celina.
Zašto je važno kako ceo tvoj profil izgleda?
Kada neko naleti na tvoju objavu ili stranicu, prvo što će da uradi jeste da prelista poslednjih 9-15 objava na tvom profilu kako bi video da li mu/joj se sadržaj koji izbacuješ dopada / odgovara / treba, pa će tek onda odabrati famozno follow ili samo izaći i nastaviti dalje. Danas želim da podelim sa tobom kako da, uz malo truda, kreiraš Instagram feed koji privlači tvoju ciljnu grupu i u isto vreme prenosi vizuelni identitet tvog biznisa.
Kada tvoj feed izgleda dobro, veća je verovatnoća da će se ljude privući tvoj sadržaj, da će te zapratiti i vraćati se po još.
5 Caka za Savršen Insta Feed
1 - Izgled + Doslednost
Jedan od prvih koraka kreiranja prvilačnog Insta feed-a je određivanje stila njegovog izgleda. Zamisli feed svog Instagram profila kao vizit karticu i lice svog biznisa.
Da li želiš da koristiš jake ili nežne i pastelne boje? Da li ćeš koristiti samo fotografije ili će tvoj feed biti kobinacija citata, grafika i fotografija? Da li će tvoje objave biti minimalističnog stila, svetlijeg, tamnijeg, vintidž? Da li će preovladavati topliji ili hladniji tonovi? …
Izgled tvog feed-a treba da se podudara sa vizuelnim identitetom tvog brenda, kako bi bio prepoznatljiv i harmoničan.
Bonus savet: Slike koje želiš da podeliš sa svojim pratiocima, a ne slažu se uz tvoj odabrani izgled feeda, uvek možeš da objaviš u storijima.
2 - Layout Grid-a
Šta je layout grid-a? On predstavlja raspored objava na tvom Insta profilu. Određivanjem tipa rasporeda objava dodatno olakšavaš kreiranje i planiranje sadržaja koji ćeš deliti sa svojom publikom. Za sada ću ti dati par primera kako ga možeš organizovati, jer uskoro stiže ceo članak posvećen samo tome.
Tri primera layout-a:
P.S. I ova tri rasporeda možete da kombinujete međusobno i stvorite svoj sopstveni!
3 - Kvalitet Fotografija + Stil Editovanja
Kvalitet fotografije jako utiče na to da li će je neko primetiti ili zaobići. Ukoliko iz nekog razloga ne možeš samostalno da kreiraš kvalitetne fotografije koje neće biti mutne, loše osvetljene ili izgledati kao da su slikane digitronom, uvek možeš da iskoristiš jednu od platformi sa besplatnim stock fotografijama koje sam podelia u ovom tekstu.
Što se tiče samog stila editovanja, vrlo je poželjno da sve objave edituješ na isti ili sličan način, da koristiš iste filtere i podešavanja koja će učiniti da izgledaju usklađeno. Na ovaj način ćeš ispratiti izgled feed-a koji si odabrao i ostati u sklopu smernica vizuelnog identiteta brenda.
Bonus savet: Nemoj da bežiš od prikazivanja lica, nebitno da li si u pitanju ti, tvoji zaposleni ili zadovoljne mušterije i klijenti. Svi mi se mnogo lakše, brže i više povezujemo sa osobom nego sa, na primer, predelom ili samim proizvodom.
4 - Tematika i Namera
Instagram je u početku bio samo riznica prelepih fotografija, potom su počeli da se dodaju i inspirativni citati, zatim videa. Danas je podjednako bitno, ako ne i bitnije, šta piše ispod slike ili koji je sadržaj videa.
Pre nego što kreneš sa kreiranjem sadržaja za svoj savršen insta feed, moraš odrediti dve stvari:
1. Koja je svrha tvog profila? i
2. Koja je tvoja ciljna grupa?
Na osnovu toga odaberi 1-5 tema o kojima ćeš pričati na svom profilu i drži se njih. Obzirom da je raspored profila tri slike u jednom redu, tri teme su nepogrešiv izbor, jer onda olakšavaš organizaciju objava i kreiranje upečatljivog profila, ali i privlačenje publike koju interesuje ono što ti nudiš.
5 - Planiranje + Proba
Planiranje sadržaja je jedna od najvažnijih stavki i postoji nekoliko razloga zašto ga vrlo rado preporučujem i praktikujem. Jedan od njih je to što si na taj način u potpunoj kontroli nad tim kako će tvoj profil izgledati.
Takođe, iako možda misliš da ćeš planiranjem i kreiranjem unapred izgubiti puno vremena bez potrebe, efekat je upravo suprotan. Ako prethodno isplaniraš i pripremiš šta kog dana objavljuješ, nećeš svaki dan provoditi vreme razmišljajući o novoj objavi i lupati glavom o zid, jer danas jednostavno nisi inspirisan/a ili ti nije dan, već ćeš samo ubaciti ono što si unapred spremio/la i nastaviti da se baviš drugim stvarima koje su tog dana na tvojoj to do listi.
Isprobavanjem rasporeda objava i sadržaja koje si pripremila preuzimaš kontrolu nad pričom koju tvoj feed priča i izgledom koji želiš da postigneš.
Bonus savet: Postoji dosta aplikacija koje će ti olakšati planiranje i isprobavanje rasporeda objava pre nego što bilo šta objaviš, a ove tri ispod su moje omiljene:
Planoly - app store | play store
Later - app store | play store
Preview - app store | play store
P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.
Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.
Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.
———
U ovom tekstu pišem o lakim načinima da kreiraš harmoničan i privlačan Insta profil.
———
Ukoliko nisi do sada, pogledaj ovaj kratki video tutorijal o Canva dizajnerskom programu: