Kako rebrending utiče na biznis?

Rebrending je više od promene logoa, boja i ostalih elemenata vizuelnog identiteta. Iako je sastavni deo životnog ciklusa jednog  biznis, može biti zastrašujuć korak.

To je pomalo kao kad ti omiljena majica postane preuska ili se pocepa i izbledi. Znaš da je vreme za obnovu, ali nostalgija otežava uvođenje promene. Kada te uhvati takav osećaj, samo se seti da je izgled tvog biznisa prvi utisak koji odaješ potencijalnoj mušteriji ili klijentu, to je vaš prvi susret i sigurna sam da želiš da tvoj brend izgleda kao najbolja verzija sebe.

Ono što je najbitnije kada krećeš u potragu za novim izgledom svog vizuelnog identiteta, je da znaš šta tačno želiš da promeniš kod starog - da li nastavljaš sa istom strategijom brenda ili se tvoj biznis promenio iz korena, dobio novi pravac i ciljnu grupu. U zavisnosti od toga šta menjaš treba ti refresh ili rebrend.

Koja je razlika između rebrenda & refresha?

Refresh – tj. osvezavanje vizuelnog identiteta / je kada misija, vizija i vrednosti tvog biznisa ostaju iste, samo tvom vizuelnom identitetu treba malo zatezanja, da ne kažem “face-lift”. Možda je zastareo i treba da se modernizuje, ali tvoja poruka i ciljevi ostaju isti

Rebrand – tj. promena strategije i identiteta brenda / kreiranje potpuno novog vizuelnog identiteta za novu ciljnu grupu, sa drugim vrednostima i novim pravcem u kom se tvoj biznis razvija na osnovu nove brending strategije.

Kako brzo da odrediš da li je tvoj biznis spreman za promenu?

Ukoliko na više od dve klimneš glavom i odgovoriš sa DA, došlo je vreme da investiraš vreme i novac u novi brending.

  • Tvoj trenutni vizuelni identitet ne priča tvoju priču, nije autentičan.

  • Izgledaš kao svi ostali u tvojoj industriji / branši.

  • Želiš da privučeš novu ciljnu grupu. 

  • Tvoj trenutni vizuelni identitet je očigledno vrlo zastareo.

  • Tvoj biznis se proširio.

  • Tvoj trenutni vizuelni identitet se ne poklapa sa tvojim vrednostima i vizijom.

  • Želiš da podigneš cene i kvalitet poslovanja. 

  • Tvoje usluge /proizvodi su se promenili ili evoluirali.

  • Trenutni izgled ti više ne donosi radost. Ili što bi rekla Marie Kondo it doesnt spark joy

  • Industrija u kojoj se nalaziš je evoluirala. 

A sada odgovor na ono zbog čega si ovde —

Kako rebrending utiče na biznis?

1. PRIVLAČENJE VIŠE KOMPATIBILNIJIH KUPACA 

Ključni deo rebrendiranja, otkrivanje brenda — tj brending strategija, vam pomaže da tačno identifikujete koji klijenti su usklađeni sa vrednostima, jedinstvenom svrhom i pozicioniranjem vašeg brenda.

Ne samo da je veća verovatnoća da će pravi klijenti kupiti vaš proizvod ili uslugu, oni su takođe spremni da plate više i eksponencijalno su lojalniji. Ova lojalnost brendu postaje još vrednija kada vaši kupci samoinicijativno postanu ambasadori vašeg brenda, ubeđujući svoje prijatelje i porodicu da kupe vaše proizvode ili usluge.

Sa druge strane, rebrending je odlična prilika da se razviju jasno definisani profili idealnih potrošača, koji vam omogućavaju da kreirate ubedljive poruke brenda, posebno usmerene na prave kupce i olakšate im povezivanje savama..

2. POSTAVLJANJE PREMIJUM CENA

Svaki brend se na kraju svodi na percepciju kupaca, tako da je novčana vrednost vaših ponuda ukorenjena u umovima onih kojima služite.

Zato je jedna od najmerljivijih prednosti rebrendiranja ta što vam omogućava da redefinišete vrednost koju kupci pridaju vašoj ponudi — i u skladu sa tim podignete traženu cenu.

Povraćaj investiranja u brending je mnogo puta dokazano istraživanjima. Jaki brendovi su profitabilniji, grade više kapitala i prodaju po većim cenama.

3. IZDVAJANJE NA TRŽIŠTU

Ključni deo brendinga je izdvajanje od konkurencije. Ali bili biste iznenađeni koliko je malo kompanijau stanju da efikasno komunicira – ili čak identifikuje – svoje ključne faktore po kojima su drugačiji.

Prodaja i rast biznisa mogu biti izuzetno izazovni kada nemate jasno artikulisane razlike od drugih. I vaši zaposleni i vaši kupci moraju razumeti zašto je vaš brend superiorniji od konkurencije i gde se nalazi na tržištu.

Jedna od najvrednijih prednosti rebrendiranja je to što vam može pomoći da jasno definišete svoje ključne diferencijatore, uključujući vašu konkurentsku prednost.

Na kraju krajeva, nijedna konkurentska prednost nije tako moćna ili održiva kao jak brend. Kao što je očigledno u izuzetno efikasnom brendu kao što je Apple, jak brend vam omogućava da se pozicionirate kao lideri, bez obzira da li su vaši proizvodi ili usluge opipljivo superiorni ili ne.

4. LAKŠA PRODAJA

Dobro definisane brendove je lakše prodati jer su njihove vrednosne ponude ugrađene u njihov narativ brenda. Rebrendiranje osigurava da argument za jedinstvenu superiornost vaših proizvoda ili usluga bude uklopljen u narativ vašeg brenda.

Još jedna od ključnih prednosti rebrendiranga je to što vam daje ujednačen i ubedljiv brend, što znači da je većina posla već obavljena pre prodajnog razgovora. Što vašem prodajnom timu daje prednost koja mu je potrebna za sklapanje poslova sa samopouzdanjem i lakoćom.

5. EFEKTIVNIJI MARKETING

harmoničan, dobro artikulisani brend koji proizilazi iz uspešnog rebrendiranga povećava efikasnost i efektivnost svih vaših marketinških napora.

Bolje razumevanje vaše publike kroz otkrivanje brenda omogućava vam da razvijete kampanje sa veoma relevantnim porukama brenda usmerenim na vaše najvrednije kupce/klijente. Nema više uzaludnog truda i gubljenja vremena i resursa u slanju nejasnih poruka.

Ujednačenost brenda takođe znači da su marketinški napori neprimetno integrisani – svaka vaša inicijativa pojačava ostale. A smeli novi identitet koji dolazi od rebrendiranja znači da se kampanje radikalno razlikuju od samog početka.

Konačno, smernice i šabloni koji proizilaze iz procesa rebrendiranja osiguravaju da ne izmišljate i gubite vreme na osmišljavanje dizajna brenda svaki put kada kreirate novi marketinški materijal.

6. PRIVLAČENJE KVALITETNIH TALENATA

Najbolji brendovi imaju način da privuku najbolje talente. Među inicijativnim prednostima rebrendiranja je to što vam omogućava da redefinišete svoj brend ne samo za svoje kupce, već i za vaše sadašnje i budućezaposlene, članove tima i saradnike.

Snažan brend privlači najmotivisanije i najtalentovanije ljude. Osigurava da intervjuišete kandidate u skladu sa vašim osnovnim vrednostima i posvećene ispunjavanju obećanja brenda.

Rebrendiranje je najbolji način da privučete kandidate koji će se pretvoriti u živahne zaposlene, pozitivno doprineti kulturi kompanije i podstaći poverenje kod kupaca i saigrača.

7. POVEĆANA VREDNOST SVOJE KOMPANIJE

Povećani kapital brenda koji dolazi od rebrendiranja je moćna stvar. Slično kao i renoviranje doma tokom godina, rebrendiranje je investicija koja se još više isplaćuje ako i kada odlučite da napustite kompaniju.

Rebrendiranje pozitivno utiče na percepciju kupaca, što pozitivno utiče na ponašanje kupaca, što pozitivno utiče na finansijske performanse vašeg brenda. I zbog toga je jedna od najvrednijih dugoročnih prednosti rebrendinga to što vaš brend postaje vrednija imovina kada dođe vreme za prodaju kompanije.

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la, moje ime je Nataša! Pomažem biznisima u fashion, lifestyle, beauty i kreativnim industrijama da kreiraju i razviju brend koji će biti obožavan!

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju.

Zaključak

Da sumiram, dobar rebrending, između ostalog, pomaže kod:

· povećanja svesti o brendu

· izdvajanja od konkurencije

· povećanja cena

· počinjanja iz početka

· privlačenja novih kupaca, novih investitora, novih članova tima

· privlačenja novih talenta, odnosno influensera, javnih ličnosti i novih ambasadora brenda

· zbližavanja sa svojim klijentima

Ali ne zaboravi — rebrendiranje je više od novog logoa!

To je prilika da se osvrnete na svoje poslovne ciljeve i uverite se da ste na pravom putu. Redefinisanje ili kreiranje nove strategije brenda vam može pomoći da privučete nove kupce, održite postojeće klijente zadovoljnim i poboljšate reputaciju i podignete svest o vašem brendu.

 

Ako ste spremni da povećate vrednost svog brenda i stvorite čvrstu zajednicu lojalnih kupaca/klijenata, popunite upitnik ispod i hajde da kreiramo brend koji će biti obožavan! 🤍

 

Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

Nataša


n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Živi ~rent free~ u glavi svojih idealnih kupaca

Next
Next

Brending ili marketing… šta dolazi prvo?