Zašto ti Treba Brending, a Ne Samo Logo?

brending ne logo.png

Vizuelni identitet tvog biznisa počinje sa logom i to je zaista samo početak. Građenje brenda je presudan deo razvoja svakog biznisa, a u to spada mnogo više od kul logotipa i lepo dizajnirane reklame. Efikasan brending ti pruža ogromnu prednost nad konkurencijom na tržištu i, kada se pravilno iskoristi, može brzo dati značajne rezultate.

Šta je brend?

Ok, da počnemo iz početka - ako nisi do sada, brzo baci pogled na ovaj tekst koji objašnjava šta je zapravo brend.

Dakle, kao što smo iz tog teksta mogli da zaključimo, brend je sastavni deo biznisa, potiče iz toga ko si (odnosno tvoj biznis), ko želiš da budeš i kako želiš da te ljudi vide. Pomoću njega daješ svojoj firmi glas, identitet, vrednosti i podižeš svest o njoj među publikom.

Šta je brending?

O brendingu, odnosno brendiranju takođe pišem u gore pomenutom tekstu , ali ukratko ću spomenuti i ovde.

Brending predstavlja grupu elemenata koji ti pomažu da povežeš svoju firmu i prozvod sa određenim osećanjima i dizajnom. Predstavlja vizuelni identitet tvog biznisa, što je više od samog logoa i knjige grafičkih standarda.

Izdvojila bih 3 razloga zašto ti za ozbiljan biznis, koji će imati prepoznatljiv vizuelni identitet, nije dovoljan samo logo.

Zašto ti treba više od logoa?


1 - Brending tvoj biznis čini jedinstvenim

Nema sumnje da svakom biznisu treba logo. On je grafički simbol, odnosno grafički prikaz, koji zastupa tvoju firmu, proizvod ili blog. Ali on je ipak samo mali deo kompletnog identiteta tvoje firme. 

To je kao kada bi tebe kao ličnost predstavljala, na primer, samo boja tvoje kose. Ona, kao reprezentacija tebe, možda nekome da potpuno pogrešno mišljenje o tebi, i zasigurno ne daje dovoljno informacija da bi ti neko verovao, poželeo tvoje usluge ili uložio u tebe.

Brending pruža celokupno vizuelno iskustvo koje uključuje logo + paletu boja + tipografiju + fotografiju + onlajn prisustvo + ton glasa i više. Svi ovi elementi, kada se pravilno i dosledno koriste, daju mnogo više informacija o tome ko si zapravo ti (odnosno tvoj biznis).


2 - Brending te povezivuje sa ciljnom grupom

Ako si na početku, vrlo je verovatno da misliš kako si još uvek suviše “mali” da bi ti trebao brending. Ali, kao i na ostale delove biznis strategije, i na vizuleni identitet treba da gledaš kao ulaganje u dugoročni razvoj

Svaki biznis, a posebno onaj koji je na samom početku, treba da ima svoj i jedinstven brending, jer je to dobar način da te tvoja ciljna grupa prepozna i bude privučena vizuelnim, kako bi saznala više o tome kako joj ti možeš pomoći. 


3 -  Brending priča tvoju priču umesto tebe

U prethodnom tekstu (pročitaj ga) sam pričala o arhetipovima ličnosti, o tome kako identifikovati pod koji spada tvoj biznis i koliko je to važno za njegov razvoj. Brending je upravo odraz personalitija tvog brenda. On priča ko si, koje su vrednosti koje zastupaš i šta nudiš, i jedan je od važnih faktora koji utiču na to da li će ti ljudi verovati

+ Nekada je logo (skoro pa) nebitan

Postoje biznisi/ blogovi/ proizvodi kod kojih je njihova paleta boja prepoznatljivija od njihovog logoa. Kada neki brend koristi zanimljive ilustracije i ikonice ili jedinstvenu tipografiju, nebitno da li na svom veb sajtu, društvenim mrežama ili promo materijalu, upravo ćemo ga po tome prepoznati, a možda nećemo znati ni kako im logo izgleda. Ako koristiš Pinterest ili čitaš blogove, njihove vizuale ćeš najverovatnije prepoznati po nekim od elemenata brendinga, radije nego po njihovom logotipu.  

Ovo ne znači da ti logo uopšte ne treba, čak suprotno. On je polazni element u kreiranju svakog vizuelnog identiteta. Kreiranjem drugih elemenata vizuelnog identiteta, poput različitih verzija vašeg glavnog logotipa (alternativni logotipi i submarka), grafika poput ikona, ilustracija i kolaterala kao što su vizuali za veb sajt, blog i društvene mreže; povećavaš šansu da tvoj biznis bude upamćen.

————

Zaključak

Kada je brending dosledan sa tvojim uslugama/proizvodima koje nudiš, njihovim kvalitetom i podržava poruku koju želiš ljudima da preneseš i ono u šta veruješ i šta ti je bitno, postaje veoma moćna alatka za kreiranje jake zajednice, osvajanje tržišta i novih klijenata/mušterija koje pretvara u stalne. Na kraju krajeva, ljudi jesu vizuelna bića i oduvek nas je privlačila estetika koja rezonuje sa onim ko smo. 

Brendiranje ti pomaže da se razlikuješ od drugih, što je izuzetno važno, posebno u današnje vreme, kada je većina industrija prezasićena ponudama.


Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

 

Da li si spreman/na za vizuelni identitet skrojen samo po tvojoj meri ili ti je potreban rebrending kako bi osvojio/la svetsko tržište?

 
Natasa Buha / NB Creative Studio

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.

———

U ovom tekstu pišem o tome zašto nije dovoljno da biznis ima samo logo.

———

Ukoliko nisi do sada, pogledaj ovaj kratki video tutorijal o Canva dizajnerskom programu:


n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Značaj Grafičkog Dizajna

Next
Next

Besplatne Stock Fotografije + Fora za Google pretragu