Da li znaš koje su dodirne tačke tvog brenda?

nb blog post covers.png

Dodirne tačke brenda su praktično jedan od najvećih i najvažnijih delova poslovanja, tako da moraju biti dobro isplanirane i strukturirane kako bi oduševile tvoje klijente/ kupce i učinile da žele da se vrate po još.

U ovom videu želim pre svega da razjasnim šta su dodirne tačke brenda, zašto su one bitne u kreiranju brendinga i kako da otkriješ koje su tvoje.

Hajde da pričamo o Brand Touchpoints

Transkript

Pre svega da razjasnim šta su dodirne tačke brenda i zašto su one bitne u kreiranju brendinga. 

Dodirna tačka jednog brenda je bilo koji, i najmanji način na koji tvoj brend ima interakciju ili kontakt sa tvojom publikom. I to može da bude sve od vebsajta i društvenih mreža, pa do pakovanja, nalepnica, pa čak i faktura, ugovora i ostalih dokumenata koje tvoj biznis izdaje. 

Dodirne tačke brenda se kreiraju kako bi angažovali tvoje klijente/kupce, pružajući im najbolje iskustvo koje bi mogli imati u interakciji sa tvojim brendom. Stoga, svaki pojedinačni oblik kontakta koji kupac ima sa tvojim brendom  mora biti strateški osmišljen, tačan, efikasan i dosledan identitetu tvog brenda.


A zašto je važno da znaš koje su tvoje brand touchpoints, tj. Dodirne tačke kada je brending u pitanju? 

Vrlo je jednostavno - ako znaš koje su znaćeš šta ti tačno od vizuelnog identiteta treba i moći ćeš da ih optimizuješ da donose najbolje rezultate, donosno služe svrsi.

Sve dodirne tačke tvog brenda treba da imaju isti izgled, osećaj i ton obraćanja kako bi se uspešnije širila svest o svom brendu i kako bi ljudi na kraju prepoznavali to nešto kao tvoje. Jer svaki put kada kupac dođe u kontakt sa tvojim brendom, ostavlja se neka vrsta utiska. Što znači da je vrlo bitno da iskorsitiš svaku tu priliku i postaraš se da priča koju pričaš bude ujednačena i autentično tvoja.

Mogućnosti kada su dodirne tačake između brenda i klijenata/kupaca u pitanju neprestano rastu i razvijaju se s vremenom. Ali trenutno postoje dve osnovne kategorije dodirnih tačaka koje jedan brend može da ima - fizičke i digitalne, online i offline, kako god želiš da ih nazoveš. 

Neke od fizičkih mogu biti:

  1. Izlog ili znak, tj. reklama kojom je obelezena tvoja radnja, studio, kancelarija, koji god prostor koristiš za interakciju sa ljudima, ako je takav tip biznisa u pitanju.

  2. Enterijer tj. sam prostor u kom se odvija interakcija

  3. Predstavnik tvog brenda / osoba koja ih dočekuje: asistent, recepcionar, prodavac, ti.. Prvo lice sa kojim imaju kontakt a zastupa tvoj biznis

  4. Katalog /jelovnik /cenovnik / lista usluga - nešto gde piše šta nudiš, koliko košta i ostali detalji

  5. Pakovanje ako je proizvod u pitanju

  6. Materijal koji dobije nakon kupovine proizvoda ili usluge (to je različito za svaku indistriju)

Marketing materijali poput:

  1. Postera, flajera, bilborda

  2. Štampanih reklama u časopisima

  3. Izložba /sajmova /bazara

  4. Dokumenta / ponude, fakture, ugovori i slično

A digitalne mogu biti:

  1. Vebsajt

  2. Društvene mreže

  3. Marketing na tvu, internet portalima

  4. Blog

  5. Newsletter / email obaveštenja

  6. Ebook i ostali digitalni fajlovi

  7. Video ili animacije

  8. Prezentacije

  9. Digitalna dokumentacija

I tako dalje...


E sad, kada odlučuješ na koje dodirne tačke brenda treba da se fokusiraš, počni razmišljajući o putovanju, odnosno iskustvu tvog klijenta/ kupca i obrati pažnju na svaku dodirnu tačku tokom putovanja. Razmisli i o procesu privlačenja potencijalnih klijenata/ kupaca? I kako ostali, posebno vodeći biznisi u tvojoj sferi to rade?

Dodirne tačke brenda su praktično jedan od najvećih i najvažnijih delova poslovanja, tako da moraju biti dobro isplanirane i strukturirane kako bi oduševile tvoje klijente/ kupce i učinile da žele da se vrate po još.

Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍

 
 
Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

Nataša

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.

n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Najvažniji element brendinga koji svaki biznis treba da kreira

Next
Next

Kako da odabereš dizajnera za sebe?