Moodboard - Sve Što Treba da Znaš
Ako si ikada pokušavao/la da objasniš ideju svog dizajna nekome ili bila ta kojoj se ideja objšnjava, znaš koliko je teško pretočiti kreativne koncepte u reči i da neretko ceo dijalog postane haotičan. Nije lako predstaviti osećanja i izgled nekog vizuelnog projekta samo rečima, posebno što tvoje “old school” i moje “old school” mogu da reprezentuju potpuno drugačiji stil. Tu nastupa mood board, odnosno tabla raspoloženja.
Mood Board / Tabla Raspoloženja
Šta je Mood Board?
Mood board / tabla raspoloženja je genijalan alat za prezentovanje kreativnog koncepta korišćenjem boja, vizuala (fotografija, umetnosti, ilustracija), tekstura i primera. Kao što sam naziv kaže, njome zadaješ raspoloženje svom projektu. Na nju možeš gledati kao na vision board tvog projekta.
Može se koristi za veliki dijapazon projekata - od grafičkog ili vebsajt dizajna, brendinga, preko modnog i dizajna enterijera, tematika za fotografisanje i snimanje videa, pa sve do organizovanja događaja, marketing kampanja ili osmišljavanja proizvoda i iskustava.
Čemu Služi Tabla Raspoloženja?
Postoji nekoliko načina na koji tabla raspoloženja poboljšava i ubrzava rad na bilo kom projektu:
Jasno prikazuje inspiraciju - kao što sam gore spomenula, nije lako rečima objasniti koncept i lako može doći do nesporazuma. Mood board jasno prikazuje inspiraciju i finalni proizvod kom težimo i može nam biti smernica ako se u nekom momentu zanesemo i krenemo u potpuno drugom pravcu (dešava se).
Istraživanje koje donosi nova saznanja - tokom svoje potrage za inspiracijom i delovima svog mood boarda, ne možeš, a da ne otkriješ nove trendove, inspiracije, načine prezentovanja i razmišljanja. Takođe, dešava se da ti se tokom samog procesa pretrage pojavi baš ta ideja koja na kraju postane finalna (naravno, sa malim izmenama).
Dobra komunikacija je pola zdravlja - kako se ne bih mnogo ponavljala, samo ću reći da tabla raspoloženja pomaže da ti i druga strana (klijent/dizajner) od samog početka budete na istoj strani, figurativno i bukvalno. Smanjuje broj revizija i izmena, a samim tim štedi obostrano vreme i novac.
Kako se kreira?
Kreiranje table raspoloženja nije nešto u šta uskačeš nespremna. Pre samog vizuelnog istraživanja i prikupljanja sadržaja treba svoje misli i ideje napisati na papir - što više, to bolje. Na papiru treba da se nađe cilj projekta, osećanja i poruke koje želiš da izazoveš i preneseš, praktično pravac u kom vizelno istraživanje treba da krene.
Prikupi svu inspiraciju na jednom mestu, blio da je to folder u tvom telefonu, kompjuteru, sačuvane objave na Instagramu/Facebooku ili tabla na Pinterestu - kao najbolja opcija. Kada misliš da imaš dovoljno materijala, vrati se u taj folder/tablu (ako nisu sve na jednom mestu, prikupi ih) i pogledaj da li se isti ili sličan stil ponavlja. Da li primećuješ iste boje, tipove fontova ili dizajn trendove koji se ponavljaju?
Kada budeš završio analizu svoje inspiracije i prepoznao šablon, izbriši sve ono što se ne uklapa u njega.
Izaberi najmanje 2, a najviše 5 boja koje želiš da budu uključene u tvoj projekat. U tome ti mogu pomoći reči koje si izabrao da predstavljaju tvoj brend i teorija psihologija boja (pročitaj ovde). Boje moraju da idu jedna uz drugu, a ne da se “sudaraju” (o tome pišem ovde). Takođe bi bilo dobro da koristiš kombinaciju svetlijih i tamnijih tonova.
Odaberi nekoliko fotografija koje najbolje prezentuju raspoloženje koje želiš da predstavlja tvoj brend/projekat, par grafika ili ilustracija koje bi voleo da uključiti u dizajn, zatim boje koje si izdvojio, postavi sve na jedan papir - ovo je stilski vodič za tvoj projekat. Sada imaš kristalizovanu sliku ka kojoj on treba da stremi, ali ne da identično kopira!
Ne postoji tačan broj fotografija ili grafika koje češ stavti u moodboard. Viđala sam sjajne table raspoloženja koje imaju samo jednu sliku, ali i one koje imaju 30. Samo je važno da sve one pričaju istu, tj. tvoju priču.
Primeri Mood Board-a
Izvor: Pinterest
Još interesantnih i inspirativnih primera možeš pronaći na mojoj Pinterest tabli ovde - Table Raspoloženja.
Slobodno podeli sa mnom svoje omiljene ili neke koje ja možda nisam našla, a misliš da su baš super!
P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.