Pre Kreiranja Vizuelnog Identiteta
Pre nego što unajmiš dizajnera i kreneš u stvaranje vizuelnog identiteta za svoj biznis / brend, obavezno se postaraj da jasno definišeš ovih 6 elemenata. Bez njihovog definisanja bacaš pare na dizajnera i nećeš dobiti pravu vrednost svoje investicije.
Šta treba da imaš pre investiranja u brending?
Vizija i misija brenda
Veoma je bitno da imaš jasnu viziju i misiju svog biznisa/brenda, da znaš kakav utisak želiš da ostaviš, šta ga čini drugačijim od ostalih u tvojoj sferi i koja je njegova svrha. U tome ti mogu pomoći sledeća pitanja:
Čime se tvoj biznis bavi i zašto? Kako to radi i kome? Koje probleme rešavaš? Probaj da opišeš to što nudiš i šta te izdvaja od ostalih koji nude isto/slično u jednoj rečenici.
Vrednosti brenda
One su stub celog tvog brenda i treba da budu iskomunicirane gde god se tvoj bizins/brend pojavljuje, od logoa, i “o nama” stranice na sajtu ili instagram profilu, pa da iskustva koje pružaš svojim klijentima / mušterijama. Vrednosti su ono što povezuje tebe i tvog idealnog klijenta.
Vrlo je bitno da napraviš razliku između ciljeva i vrednosti. Ciljevi su ono gde želiš da tvoj biznis ide, a vrednosti su kako se ponaša na putu do cilja.
Vrednosti tvog brenda su apsolutne istine koje pratiš bez kompromisa i glavni principi koji artikulišu ono za šta se zalažeš. One utiču na prezentovanje tvog brenda, način poslovanja, ponašanje i donošenje odluka.
Ciljna grupa/ idealan klijent
Kako da znaš najbolji način da služiš svojim klijentima, ako ne znaš ko su oni? Ako želiš biti dobra svima, nećeš biti dobra nikome i tvoj brend, vizuelni identitet i sam biznis će biti razvodnjen i generičan. Samo se seti da ni tebi ne odgovara sve i nisi mušterija ili klijent svakome.
U pronalaženju svog idealnog klijenta moraš odgovoriti bar na ova 4 osnovna pitanja: Ko su, kako izgledaju? (pol, godine, prihodi, lokacija, interesovanja, gde se kreću online i'/ili offline…), Koji su njihovi problemi, tj. bolne tačke? (za koji problem im baš ti nudiš rešenje), Na koji način žele biti usluženi / kupovati? (da li vole prvo da probaju, pa onda da se odluče; da li se to dešava online ili offline; koje informacije žele da dobiju pre nego što te unajme ili kupe od tebe… i slično) i Koje su njihove vrednosti? (i u kakvom su odnosu sa vrednostima tvog brenda?).
Komunikacija
Kojim tonom i stilom ćeš komunicirati i na koji način ćeš se povezivati sa svojom ciljnom grupom. Odgovori na ova pitanja će ti pomoći da to i definišeš:
Kakav je personaliti tvog brenda, tj. koji je tip ličnosti (pomoći će ti Arhetipovi brenda)? Da li je tvoj brend opušten ili formalan? Da li je razigran ili ozbiljan? Da li je luksuzan ili pristupačan? Da li je više za mlađe ili za zrelije?
Osnovna ponuda
Ovde nema previše “filozofije” - koje su tvoje usluge ili proizvodi i kako se razlikuju od tvoje konkurencije?
Brand Touchpoints
Dodirne tačke tvog biznisa sa klijentima/mušterijama - postoje dve osnovne kategorije dodirnih tačaka koje jedan brend moze da ima - fizičke i digitalne, ili online i offline, kako god želiš da ih nazoveš. Kada znaš koje su tvoje znaćeš šta ti tačno od vizuelnog identiteta treba i moći ćeš da ih optimizuješ da donose najbolje rezultate.
Zaključak
Da se razumemo - najlakše je napraviti nešto lepo. ali to što je nešto lepo, ne znači i da je korisno. Nije poenta vizuelnog identiteta jednog bizisa da samo izgleda fino, već mora i da služi svrsi.
Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍
P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.