3 Logoa Koja Svaki Biznis Treba da Ima
Iako je brend mnogo više od samo logotipa (pisala sam o tome ovde), ne možemo poreći da je on element vizuelnog identiteta (u daljem tekstu brendinga) po kom najčešće prepoznamo neki biznis. Ali posedovati jedan logo nije dovoljno.
Jedna od najvažnijih osobina kvalitetno odrađenog brendinga je pružanje opcija koje su međusobno komplementarne i u isto vreme rešavaju različite probleme.
Šta su varijacije loga?
Varijacije logoa nisu kompletno novi logotipi. One predstavljaju smisleno izmenjen logo ili izdvajanje određenih elemenata glavnog logotipa kako bi se on prilagodio različitom korišćenju.
Zašto ti jedan logo nije dovoljan?
Ako si već u biznisu, ovo ti je sigurno poznato, a ako tek počinješ, bitno je da znaš - postoji veliki broj digitalnog i štampanog sadržaja koji jedna firma poseduje, deli i proizvodi, nekad i na dnevnom nivou. Ovde pričam o memorandumima, biznis karitcama, fakturama, promo materijalu, veb sajtu, sadržaju na društvenim mrežama, prezentacijama, katalozima, uniformama… Svaki od ovih sadržaja je drugog formata, materijala, zahteva. Upravo zbog toga jedan logo neće biti dobar izbor za sve njih (kao što ni “univerzalna” veličina garderobe nije za sve).
Koliko logo varijacija treba da imaš?
Broj varijacija je individualna stvar za svaki brend i uglavnom zavisi vrste biznisa u kojoj si, tj. gde ćeš sve koristiti logo, ali i od samog tipa logoa (o njima pričamo uskoro). Postoje tri osnovne varijacije, a poželjno je i da svaka od njih ima 2-4 svoje verzije.
1 - Primarni Logo
Takođe ga možemo nazvati i glavni ili osnovni logo. On se koristi najčešće i sadrži najviše detalja i informacija u sebi. Često (ali nije obavezno) sadrži puno ime tvog biznisa, godinu osnivanja, lokaciju, pa čak i slogan. Može biti baziran na tekstu, ilustraciji/simbolu ili kombinaciji oba; i može se koristiti jedna ili kombinacija nekoliko boja. Sve to zavisi od vrste biznisa, stila i ciljne grupe.
Primarni logo zadaje ton za ostatak brendinga i iz njega se kreiraju ostale varijacije logotipa.
2 - Sekundarni Logo
Vrlo često se naziva i alternativni logo, jer je najsličniji primarnom. Sekundarni logo može da predstavlja crno-belu (ili samo crnu i samo belu) varijantu primarnog logotipa; ili se kreira korišćenjem većine elemenata koji se malo drugačije aranžiraju tako da se dobije drugačiji oblik nego što ima primarni. Ako je, na primer, primarni logo horizontalan, odnosno ima veću dužinu nego što je visok, onda bi bilo dobro da tvoj sekundarni logo bude kvadratni ili vertikalan. Ovo tvom brendu daje više fleksibilnosti da koristiš tvoj logo na sadržajima različitih boja i formata.
Najčešće se koristi na vizit karitcama, fakturama i na bilo kom drugom sadržaju gde se primarni logo dobro ne uklapa.
3 - Submark (u bukvalnom prevodu žig)
On bi trebalo da bude najjednostavnija i najkompaktnija verzija tvog primarnog logotipa. U njemu se koriste samo najbitniji elementi tvog logoa - jedan do tri inicijala, glavni simbol ili najprepoznatljiviji deo ilustracije i sadrži jednu, maksimalno dve boje.
Najčešće je kvadratnog ili kružnog obilka što ga čini savršenim za profilne slike na društvenim mrežama, nalepnice, watermarkove (vodene žigove) na fotografijama i sav ostali sadržaj koji nema puno prostora ili ne dozvoljava mnogo detalja i gde nije neophodno da stoji puno ime biznisa.
————
Zaključak
Svaka od ovih logo varijacija služi svojoj jedinstvenoj svrsi u predstavljanju tvog biznisa i čini snažan temelj za dobar vizuelni identitet brenda. Kada imaš samo primarni logo, žrtvuješ kvalitet dizajna, jer njegovim smanjivanjem utičeš na čitljivost i stapanje detalja u jednu veliku mrlju, što na kraju rezultira aljkavim i neprofesionalnim izgledom tvog vizuelnog identiteta.
Posedovanje minimum ove 3 varijacije logoa (primarni, sekundarni i submark) je od velike koristi tvom biznisu i služiće ti i efikasnije i na duže staze.
P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.