Kako da znaš da je tvoj biznis spreman za rebrending?
Kada sam na Instagramu objavila jedan brzinski savet kako da skontaš da li ti treba osveženje vizuelnog identiteta ili potpuni rebranding (pronaći ćeš ga i u ovom tekstu), pitala sam ekipu da li uopšte zna kada je vreme da investiraju u novi vizuelni identitet svog biznisa. Obzirom da je većina odgovorila da nije sigurna kako da prepozna taj momenat, odlučila sam da napišem ovaj tekst gde malo više pričam na tu temu i da vam dam dva veoma laka načina da načina da to procenite.
Šta sve se sve podrazumeva pod brendingom?
Na brending gledaj kao na identitet tvog biznisa. Postoji osnova tog identiteta i vizuelni prikaz, tj. ono što ti najčešće padne na pamet kada neko spomene nazivamo brending, ali oba dela su podjednako važna i jedno bez drugog ne idu.
Osnova:
Ime
Vizija i misija
Vrednosti
Slogan
Ton glasa i način obraćanja
Imena proizvoda ili usluga
Personaliti tj. karakterne osobine (pogledaj tekst o arhetipovima brenda)
I slično…
Vizuelni identitet:
Logo
Paleta Boja
Kombinacija Fontova
Biznis kartice, memorandumi, brošure, flajeri, i sve dodirne tačke tvog biznisa i ciljne grupe
Digitalni elementi koji nose ime ili logo vašeg biznisa
Fotografije i drugi vizuali
Pakovanje / ambalaža
Vebsajt
Društvene mreže
Kako da prepoznaš kada je vreme za renoviranje brendinga?
To je pomalo kao kad ti omiljena majica postane preuska ili se pocepa i izbledi. Znaš da je vreme za obnovu, ali nostalgija otežava uvođenje promene. Kada te uhvati takav osećaj, samo se seti da je izgled tvog biznisa prvi utisak koji odaješ potencijalnoj mušteriji ili klijentu, to je vaš prvi susret i sigurna sam da ne želiš da izgledaš ofucano. ;)
Evo dva načina da lako testiraš da li si spremna za potpuno novi brending ili bar novi vizuelni identitet. Tako da izaberi onaj koji ti je miliji ili odradi oba :)
- Prvi način je sastavljen od nekoliko izjava i ukoliko na više od dve klimneš glavom i odgovoriš sa DA, došlo je vreme da investiraš vreme i novac u novi izgled tvog biznisa
Ne priča tvoju priču, nije autentičan.
Izgledaš kao svi ostali u tvojoj industriji / branši.
Želiš da privučeš novu ciljnu grupu.
Očigledno je vrlo zastareo.
Tvoj biznis se proširio.
Ne poklapa se sa tvojim vrednostima i vizijom.
Želiš da podigneš cene i kvalitet poslovanja.
Tvoje usluge /proizvodi su se promenili ili evoluirali.
Trenutni izgled ti više ne donosi radost.
Industrija u kojoj se nalaziš je evoluirala.
- Drugi je možda malo zabavniji: kreni gde piše start i prati svoje odgovore do najoptimalnijeg rešenja za tebe.
Da li ti treba Rebranding ili Refresh (osveženje)?
Okej, sada je vreme da razjasnim šta znači kada radite rebrending vašeg biznisa, a šta kada radite samo osveženje, tj. refresh.
Rebranding
Rebranding / kreiranje potpuno novog vizuelnog identiteta za novu ciljnu grupu, sa drugim vrednostima i pravcem u kojom se tvoj biznis razvio.
Refresh
Refresh, tj. osvezavanje brendinga / misija, vizija i vrednosti tvog biznisa ostaju iste, samo tvom vizuelnom identitetu treba malo zatezanja, da ne kazem “face-lift”. Mozda je zastareo i treba da se modernizuje, ali tvoja poruka ostaje ista.
Zaključak
Da se razumemo, i refresh i rebrand zahteva dosta posla, ali je dobro znati razliku kada želiš dizajneru da iskomuniciraš šta ti treba.
Ono što je najbitnije kada krećeš sa kreiranjem novog izgleda svog vizuelnog identiteta, je da znaš šta tačno želiš da promeniš kod starog - da li nastavljaš sa istom bazom brenda (o kojoj sam pisala u ovom tekstu) ili se tvoj biznis promenio iz korena, dobio novi pravac i ciljnu grupu, što je ključna razlika između rebrendinga i refresha.
Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍
P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.