Elementi Veb Sajta koji Daje Rezultate

Citat o dobrim i lošim veb stranica, tj web sajtovima


Sama činjenica da tvoj biznis ima veb sajt je dobar početak, ali za odlične rezultate je potrebno imati više od bilo kakve veb prezentacije. Postoje određeni elementi koji izdvajaju kvalitetne veb stranice od ostalih, a samim tim i rezultati pokazuju razliku. Imati izvanredan veb sajt znači privuči više potencijalnih klijenata i dobiti više posetilaca.


 

Šta to čini neke veb stranice boljim od drugih?

Iako je svaki veb sajt jedinstven sam po sebi, postoje neki zajednički elementi koji izdvajaju odličnu veb stranicu od prosečnih i loših. Nije u pitanju estetika, već funkcionalnost. Većina ovih stvari su “sitnice koje život znače”, tako da uz vrlo malo truda i tvoj veb sajt može izgledati profesionalno i kvalitetno. 

Iz svog iskustva, i dosta istraživanja, sam uspela da izdvojim 6 elemenata koje imaju svi odlični veb sajtovi. Nisu poređani po važnosti, jer su svi podjednako bitni. 

Ovaj put ću brojati od nazad, jer zašto da ne? :) 

 

6 Elemenata dobrog veb sajta

+ Bonus

#6 Mobile friendly

Dizajn prilagodljiv ekranu telefona

Prema poslednjim satistikama 52,7% korisnika na svetu, pristupa internetu preko mobilnog telefona, i taj procenat se prilično brzo uvećava. To znači da će sigurno pola tvojih posetilaca ući na tvoj veb sajt preko svog telefona, posebno ako te pronađe npr. na Instagramu

Sa druge strane, Google je počeo da “kažnjava” stranice koje imaju iskakajuće reklame (pop-up ads) na mobilnim telefonima. Svaki od sajtova koji ima pop-up oglase će se kotirati niže na listi Google rezultata, što će uticati na organski saobraćaj na tvojoj veb stranici. 

Tako da je još jedan način da svoj sajt učiniš “mobilno druželjubivim” (mobile friendly), odnosno prilagodiš za mobilne uređaje, je da deaktiviraš sve iskakajuće reklame i prozore za posete preko telefona. 

#5 Jasna navigacija

Jednostavni i dobro vidljivi linkovi za navigaciju

Kada posetilac dođe na tvoj sajt, vrlo je bitno da može lako da se snađe na njemu. Navigacija na vrhu stranice treba da sadrži glavne kategorije koje želite da poseti. Idealno, u pitanju su 3-6 prečica za stranice, više od toga će najčešće zbuniti potencijalnog kupca/klijenta. 

Na primeru mog veb sajta, možeš videti da imam samo 5 linkova za navigaciju, što je i neka “zlatna sredina”. Uglavnom su tu uvek one najvažnije - o tebi/tvom brendu, usluge/proizvodi, kontakt. Možeš se zadržati na tome ili dodati još 2-3 koje su specifične za ono što nudiš.

navigacija primer.jpg
 

#4 CTA CTA CTA! (Call to Action)

Tj. PNA PNA PNA! (Poziv na Akciju)

CTA, odnostno poziv na akciju, je jedan od najbitnijih elemenata svakog veb sajta, i javlja se u obliku dugmeta, teksta ili slike.

Želiš da tvoj posetilac nešto uradi? Reci mu! Toliko je jednostavno. Pozivi na akciju (u daljem tekstu PNA), ma koliko očigledni oni bili, se stavljaju iz razloga što:

a) Možda posetilac nije siguran koji je najbolji sledeći korak, pa ćeš ga “pogurati” u pravom smeru

b) Možda se premišlja, pa će ga tvoj strateški smešten PNA suptilno i podsvesno naterati na akciju. :)

PNA treba da imaš na svakoj stranici, pa čak i nekoliko puta na jednoj. Može da sadrži prijave na e-mejl listu, usmeravanje na tvoje proizvode ili usluge, praćenje ili deljenje na društvenim mrežama, zakazivanje telefonskih poziva ili sastanaka, slanje e-mejla i slično. Razmisli šta želiš da posetilac uradi nakon što je pregledao određenu stranicu ili deo i šta želiš da uradi dalje..

Ponovo ću kao primer navesti deo mog veb sajta, odnosno početne strane ovog puta - da li prepoznaješ poziv za akciju već u prvom delu stranice?

cta - call to action, pna - poziv na akciju primer

#3 Upotrebljivost

Da bi bio prepoznat kao dobar, veb sajt mora da bude funkcionalan. Ako stranici ili nekim elementima treba previše vremena da bi se učitali, većina ljudi će da odustane i produži dalje. Isto važi i sa nefunkcionalnim linkovima, zato je važno s vremena na vreme proveriti da li svi linkovi, prečice i dugmad funkcionišu kako treba i vode na pravo mesto.

#2 Savremen dizajn

Kao što spomenuh iznad, estetika nije sve, ali obzirom da smo vizuelna bića, ipak ima uticaj na našu reakciju. Prva stvar koju posetilac primeti je izgled veb stranice i ako tvoj veb sajt jasno ne predstavlja tvoj brend i ne šalje pravu poruku, postoji rizik gubljenja poverenja i kredibilnosti.

Redovno vizuelno osvežavan veb sajt sa savremenim izgledom ujedno šalje i poruku da vodiš računa o svom biznisu.

#1 Odličan sadržaj

Možeš imati najlepši sajt na svetu, koji brzo i besprekorno funkcioniše, ali ako sadržaj tog sajta nije dobar, niko ga neće posećivati. Bilo da su u pitanju članci, video zapisi, fotografije, podkasti; važno je da budeš konstantan i redovan, bilo koju vrstu sadržaja delio. 

Teme i sadržaj relevantan za tvoju vrstu biznisa je najbolji način da privlačiš pravu publiku ka svom veb sajtu. 

Na primer, moje teme su dizajn, razvoj biznisa i marketing, što je vrlo povezano sa uslugama koje nudim. Ako nisi siguran šta je to vezano za tvoju struku što bi trebalo da deliš, istraži šta je sve povezano sa njom ili napiši na papir sve teme o kojima bi mogao nekoga da obučavaš da moraš i za početak odaberi one koje misliš da će biti najpopularnije.

Redovno deljenje sadržaja na svom veb sajtu ti takođe povećava SEO kotiranje i pomoću njega se možeš organski (besplatno) rangirati više u rezultatima pretrage.
*

+ BONUS 

Početna stranica (Home Page) je jedna od najvažnijih stranica na bilo kom veb sajtu. Na njoj posetilac saznaje da li nudiš ono što on traži i da li će se zadržati ili odustati. Čak 90% posetilaca će gotovo momenatalno doneti odluku o tebi (tvom biznisu) i tvojem veb sajtu na osnovu početne stranice. Ona je tvoja prilika za dobar prvi utisak, tako da ne dozvoli da on postane i poslednji. 

Uskoro stižu i tekst i video o kreiranju savršene prve stranice, pa ne zaboravi da se prijaviš na e-mejl obaveštenja ako već nisi. ;)


-----

Zaključak

Kada kreiraš svoj veb sajt, stavi se u kožu novog posetioca i gledaj sve kao da si prvi put tu. Ako ne možeš u potpunosti da se poistovetiš, daj nekom bliskom ko znaš da će ti dati iskrene komentare, ili, kao najbolja opcija - potraži pomoć profesionalca.

Nakon primene ovih saveta, zasigurno povećavaš promet sajta, a samim tim i prihode. Naravno, za sve treba vremena i ne smeš se obeshrabriti ako u roku od par sati, dana ili za mesec ne primetiš ogroman uticaj. Strpljenje i upornost se nagrađuju, tako da samo polako. Uz kvalitetan sadržaj (posebno početnu stranicu) i funkcionalan veb sajt teško da će uspeh izostati.


Da li sam neki bitan element zaboravila? Da li postoji neki veb sajt (ili više) kojim si oduševljen i voleo bi da je tvoj takav? Ili, ako si zadovoljan sa svojom veb stranicom, podeli sa nama! Ovo ti je ujedno i savršena prilika za besplatnu reklamu :D

Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

 
 
Natasa Buha / NB Creative Studio

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.

———

U ovom tekstu pišem koji su to elementi čine dobar veb sajt koji daje rezultate.

———

Možda te interesuju i ovi tekstovi:

n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Koji Tip Ličnosti je Tvoj Brend? - Arhetipovi Brenda + Primeri

Next
Next

Tipovi i Upotreba Grafičkih Fajlova