n ~ b creative studio

View Original

Osveži Svoj Veb Sajt

Verujem da si do sada (posebno u situaciji u kojoj smo trenutno) odradio/la prolećno čišćenje svog prostora, ormana, a možda čak i telefona i računara. Ako nisi još, veruj mi da će ti olakšati život, a ako ne znaš kako, toplo preporučujem da pogledaš kako to radi Marie Kondo.

A kada si se poslednji put bavio/la svojm vebsajtom? Šta ako ti kažem da je poželjno da radiš proveru i čišćenje svog sajta bar dva, a idelno četiri puta godišnje? Možda ti ovo zvuči zastrašujuće ili preterano, ali ako želiš da tvoj sajt radi ono čemu služi i da ti pomaže, a ne sabotira, u razvoju biznisa, onda je ovo obavezno. 

See this content in the original post

6 lakih načina za efikasno sređivanje veb sajta

 

1 - Proveri i ažuriraj sadržaj

Ovo je najobimniji zadatak i baš zbog toga treba da bude prvi korak, jer kao što Brajan Trejsi kaže “Pojedi tu žabu!” (Ako nisi čitao istoimenu knjigu, obavezno je potraži).

Kada si poslednji put pročitao/la ono što si nekada davno napisala na svom sajtu? Da li se to i dalje podudara sa onim što nudiš, misijom tvog brenda, tvojom biznis strategijom i na kraju tvojom trenutnom ciljnom grupom? Da li je sve gramatički tačno i ima li manjka ili viška slova negde?

Kao i svaki čovek, pa tako se i jedan biznis razvija i menja vremenom i ono što je važilo pre par meseci (ili ne daj bože godina) kada je sadržaj tvog sajta napisan, verovatno ne važi danas. Bar ne u potpunosti.

Zato je ovo pravi trenutak da još jednom proveriš sve informacije na sajtu, počevši od brojeva telefona, e-mail i fizičkih adresa, pa do usluga, članova tima, ponude ili portfolija (sve zavisi od tvog biznisa) i dodaš nove.

Dodaj poslednje projekte i testimonijale (recenzije) koji bolje ilustruju ono što sada nudiš. Možda su kod tebe u pitanju proizvodi, klijenti, poslovni partneri ili brendovi sa kojima sarađuješ. Ono što je bitno jeste da se postaraš da sve što je na tvom sajtu bude u skladu sa sadašnjim vremenom i onim što ti i tvoj biznis sada predstavljate.

Ažuriranje tekstova na blogu bi trebalo da bude još jedna od stvari na tvojoj to do listi, ali ukoliko sada nemaš vremena da im se kvalitetno posvetiš, “sakrij” ih od posetilaca i vrati im se čim budeš mogao.

P.S. Proveravajući da li je i na našem jeziku isti naziv knjige “Eat that Frog”, našla sam audio verziju na YouTubeu i želim da je podelim sa tobom - audio verzija

 

2 - Osveži i optimizuj fotografije

U nekim od prethodnih tekstova sam pominjala koliko smo mi vizuelna bića i koliko grafike i fotografije nesvesno mogu da utiču na naše odluke i mišljenje. Fotografije koje su vidljivo zastarele obriši i zameni novim. One kojima treba predugo da bi se učitale, ali i sve buduće koje budeš dodavao, kompresuj pomoću linka dole, i tako smanjene ubaci na sajt. Ako ne razumeš zašto je važno kojom brzinom se učitavaju veb stranice, brzo baci pogled na ovaj tekst.

 

3 - Proveri da li ti svi linkovi rade

Ako si pročitao/la tekst o elementima dobrog veb sajta, sigurno znaš da pokvareni linkovi nisu jedan od njih. Naravno, to ne znači da moraš da ideš od linka do linka i proveravaš svaki “pešaka”. To jeste mogućnost, i može ti poslužiti da proveriš da li svi vode na pravo mesto, ali ako imaš i blog sa više od 5 tekstova, može trajati doveka. Šalu na stranu, postoji nekoliko platformi na koju samo ukucaš svoju veb adresu i ona odradi posao za tebe. Tvoje je samo da ih posle popraviš, a to, moraš priznati, nije tako strašno. Linkovi su ti ispod, a ti izaberi onu koja ti najviše odgovara.

 

4 - Ukloni nepotrebno i pojednostavi stvari

Sve slike, informacije i stranice koje nisu više relevantne ukloni, pre svega zbog verodostojnosti samog veb sajta, a potom i zbog izgleda.

Zatim, obrati pažnju koliko je lako (ili teško) kretati se kroz sajt i koliko imaš linkova u navigaciji, tj glavnom meniju. Pre par godina su bili popularni glomazni i prenatrpani sajtovi, dok danas, kada broj mobilnih posetilaca polako, ali sigurno premašuje broj posetilaca putem računara, jednostavnost korišćenja je od presudnog značaja.

 

5 - Mobile-friendly sajt

Kao što sam gore spomenula, mobilni posetioci postaju mnogo češći nego oni koji dolaze putem računara. Da li je tvoj sajt prilagodljiv ekranu telefona možeš brzo i lako proveriti pomoću platforme sa linka ispod.

 

6 - Back-upuj sav sadržaj

Sređivanje veb sajta nije samo raščišćavanje nepotrebnog, već je i dobra prilika da napraviš rezervne kopije celog veb sajta. Kako ćeš to uraditi, zavisi od hosting platforme samog veb sajta ili dizajnera sa kojim radiš, ali ono što ti možeš jeste da sav tekst kopiraš u jedan dokument, i lepo ga organizuješ po stranicama, i taj dokument, zajedno sa slikama, sačuvaš u jedan folder. Na ovaj način obezbeđuješ brže i lakše podizanje novog sajta ukoliko to nekada bude potrebno.

 

--------

Zaključak

Ako ti ova lista sada izgleda zastrašujuće, ne prepuštaj se tom osećaju! Za neke od ovih stvari ti zapravo ne treba više 10-30 minuta, dok druge možeš da rasporediš po danima ili nedeljama. Svaka zasebno će imati uticaja na poboljšanje tvog sajta, a ako zaista počneš sa prvom i “najružnijom žabom”, ostale nećeš ni osetiti.


Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

See this gallery in the original post
See this social icon list in the original post

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.

———

U ovom tekstu delim sa tobom 6 načina kako da lako i efikasno osvežiš svoj vebsajt.

———

Ukoliko nisi do sada, pogledaj ovaj kratki video tutorijal o Canva dizajnerskom programu:

See this content in the original post