n ~ b creative studio

View Original

Šta je dobar brending?

Svrha brendinga nije više samo prodaja, bitno je i da priča tvoju priču. Ovo su neke od karakteristika stvarno dobrog vizuelnog ideniteta koji radi radnju.

See this content in the original post

Hajde da pričamo o dobrom brendingu

Transkript

Svrha brendinga već dugo nije samo prodaja, bitno je i da priča tvoju priču.

Dobar brending je sinhronizovan kroz sve forme, kanale i dodirne tačke biznisa i javnosti, od logo, preko vebsajta, marketing materijala, pa sve do pakovanja. A to znači da se samo odabrana paleta boja i kombinacija fontova koristi u svim ti autletima, da se svuda provlači simbolika, šara, ilustracije, tekstura ili isto raspoloženje, ali i da se svuda koristi isti ton i stil obraćanja, karakterističan vokabular i način pisanja/pričanja.

Dobar brending izaziva prave emocije kod odabrane ciljne grupe. Koje su to emocije i koji su idealni klijenti/kupci je nešto što mora da se odredi pre kreiraja vizuelnog identiteta i marketing strategije.

Zatim, kroz te emocije i prenošenjem poruke, vrednosti i vizije tvog biznisa, brending navodi tvoju ciljnu grupu na akciju - interakciju, deljenje, kupovinu proizvoda tj. usluga, šta god da je cilj.

Dobar brending daje tvom biznisu kredibilitet, jer izgleda profesionalno, usklađeno sa svim onim što taj biznis predstavlja, konstantan je i ujednačeno se koristi. Kao rezultat svega toga, tvoj brending podstiče širenje svesti o tvom biznisu i stvaranje lojalnosti među mušterijama i ciljnom grupom.

Najbitnija stvar u kreiranju brendinga je ustanoviti identiet tvog biznisa, jer kako možeš vizuelno predstaviti nešto ako ne znaš šta je to. U tome ti mogu pomoći one formule jedinstvenosti koje sam pominjala u jednoj od prethodnih objava (na instagramu i sajtu), potraži je na mom profilu (ili blogu) kasnije i kreiraj jednu za sebe.

Takođe, treba utvrdiš:

Koje tačno usluge ili proizvode nudiš;

ko je tvoj idealan kupac/klijent tj. ciljna grupa;

kako se razlikuješ od konkurencije;

kakav će biti personaliti, tj. ličnost tvog brenda (ovde ti mogu pomoći arhetipovi brenda, imaš ceo tekst na nbstudio.me blogu);

i koji su ti poslovni ciljevi.

Bonus pitanja na koja možeš da odgovoriš su:

kako želiš da se ljudi osećaju kada dođu u dodir sa tvojim brendom;

šta im pomažeš da postanu;

šta želiš da im prvo padne na pamet kada pomisle na tvoj brend, a da nije usluga ili proizvod koji nudiš?

Još jedna od vrlo bitnih stvari kada je kreiranje brendinga u pitanju je logo. On je to što povezuje ceo brending, temelj kvalitetnog vizuelnog identiteta.

Pričaću uskoro o tome kako da proveriš da li je neki logo dobar ili ne, ali ukratko - optimalan logo je relevantan za industriju u kojoj se nalaziš, prepoznatljiv i lako se pamti, efektno izgleda u boji i samo crno ili belo, prilagodljiv je, tj. dobro funkcioniše u različitim veličinama i upotrebi (pričala sam već o logo varijacijama i to ćeš pronaći na profilu ili sajtu) i na kraju, nešto što ti možda ne bi palo na pamet - lako se opisuje. Ne znam koje rekao, ali ako možeš da ga nacrtaš nogom u pesku, znači da je dobar logo.

I treća bitna stvar kod dobrog brendinga je nešto što sam već spomenula, a to su paleta boja i kombinacija fontova.


Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍

Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

Nataša

See this gallery in the original post
See this social icon list in the original post

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.


See this form in the original post