Biznis > Brend > Bendiranje

Brending biznis brend

Lako je pomisliti da su biznis i brend jedno te isto, često se koriste naizmenično bez obraćanja pažnje na to. Kao ni oni, ni brend i brending (brendiranje) nisu dva različita načina da se kaže ista stvar. Svaki od njih je poseban, ali podjednako bitan deo svake firme.

O čemu se tu zapravo radi, kao i kako ova tri pojma, koji su sastavni deo svakog kvalitetnog poslovanja utiču na razvoj biznisa, pišem u nastavku teksta. A kao znak zahvalnosti, na kraju te čeka i mali poklon ( 🙌 ) koji će ti, nadam se, pomoći u razvoju tvog biznisa ili pretvaranju hobija u uspešan biznis.


Tri B

Biznis VS Brend

Biznis je temelj, sama firma. To su usluge i proizvodi koje nudiš. Bez toga nema oko čega da se stvori brend. Potreban je jasan biznis model i plan, kako bi imao osnovu za dobar brend.

Brend predstavlja identitet tvog biznisa na tržištu - šta je, čime se baviš, kako te drugi doživljavaju. On je tvoja reputacija - “...ono što drugi kažu o tebi kad nisi u prostoriji” (Jeff Bezos, osnivač Amazona).

On obuhvata poruku koju želiš da pošalješ, tvoju marketing strategiju, iskustvo tvojih klijenata/kupaca, i jedinstven vizuelni identitet. Da bi stvorio brend, moraš biti dosledan u onome što nudiš kako bi doprineo rastu svoje reputacije. 

 
Brend za kompaniju (biznis) je isto što i reputacija za čoveka.
— Jeff Bezos
 

Dobar primer brenda je kompanija Lego. Lego je postao više od samo proizvođača dečijih kockica za igranje. Njihov logo i proizvod, posebno oni čovečuljci, su prepoznatljivi širom planete. Retkost je da nađete nekoga ko ih ne bi prepoznao iste sekunde. Njihov brend je postao jedan od ikoničnih brendova 21. veka i verodostojno je prenesen na obuću, garderobu, video igrice, pa čak i ceo animirani film i zabavni park. Pomisao na Lego nije samo pomisao na oderđeni proizvod, već se u nama bude emocije, javljaju se uspomene i neko poznato osećanje.

To je cilj stvaranja brenda. U današnje vreme, kada je većina stvari relativno lako dostupna (u nekom obliku ), više ne kupujemo samo proizvod ili uslugu. Ono što ustvari tražimo su iskustva. Iskustvo načina kupovine, iskustvo boravka u određenom prostoru, okolini. Iskustvo korišćenja proizvoda, iskustvo same usluge. Pored kvaliteta i cene, iskustvo je ono što ima veliku ulogu u našem odabiru. A brend je taj koji stvara iskustvo.

 
Brend je skup očekivanja, uspomena, priča i odnosa zbog kojih potrošač donosi odluku da odabere jedan proizvod ili uslugu nad drugim.
— Seth Godin
 

Brend VS Brending

Brending, odnosno brendiranje je samo jedan od elemenata u građenju uspešnog brenda. Brend je emocija, a brendiranje je marketinška alatka. 

Brendiranje čini da tvoj biznis bude vizuelno upamćen i prepoznatljiv. To je mnogo više od samo logoa. To je izgled koji daješ svom biznisu, tvoj vizuelni identitet. Brendiranje je pečat koji stavljaš na svoj biznis, ali i način na koji to radiš. 

Generalno sadrži:

  • Logo

  • Paletu boja

  • Set fontova

  • Šablone za marketing materijal

  • Ikonice i ostalu grafičku podršku

  • Šare i teksture

Svi ovi elementi, zajedno sa smernicama za primenu istih, a ponekad i primerima kako se primenjuju, se najčešće prikazuju u knjizi grafičkih standarda koja je u suštini “uputstvo za upotrebu” brendinga.

Zaključak 

Brend ne može bez biznisa, biznis je bolji kad ima jasan brend, a brendiranje je jedan od sastavnih elemenata i biznisa i brenda.  

Ili, ako hoćeš slikovito: 

biznis = temelj, zidovi i arhitektonski planovi; 

brend = mirisi, atmosfera, domaćin/domaćica, dešavanja + (brending= ) nameštaj, boje, materijali, čistoća…. 

 

 

Da li sam ti pomogla ili zakomplikovala stvari? 😅 Piši mi. Volela bih da čujem i tvoje mišljenje, iskustvo ili primer.

A o koracima kreiranja brenda i elementima brendinga, o tome na šta treba da obratiš pažnju i šta može da ti olakša proces, ću detaljnije pisati u budućim tekstovima. Biće i video lekcija, korisnih lista, ultimativnih vodiča i “puškica” od neopisive važnosti. :)

Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.


Kao što sam obećala, u znak zahvalnosti što si došao/la do kraja teksta, poklanjam ti jednostavnu i praktičnu brend čeklistu koja ti može pomoći u kreiranju, proveri ili osvežavanju tvog brenda. Možeš je preuzeti ovde. 🎁 ➜


Natasa Buha - grafički dizajner, veb sajt dizajner, dizajner enteriijera, marketing menadžer, konsultant za razvoj biznisa

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! 🎈Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.

U ovom tekstu pišem o 3B ‘- biznisu, brendu i brendingu. Šta znače, koliko su bitni i kako ih kreirati za sebe.

n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

6 Dobrih Razloga Zašto Tvom Biznisu Treba Veb Sajt

Next
Next

#8 Razloga Zašto Moraš Biti Prisutan na Internetu