n ~ b creative studio

View Original

Zašto je dizajn tako skup?

Sigurna sam da se veliki broj ljudi, posebno preduzetnika pita zašto je dizajn tako “skup”. Takođe na našim prostorima ima previše dizajnera koji ne naplaćuju svoju vrednost… ( i ja sam dugo bila jedna od njih... 👀 ) 

Zato, hajde da porazgovaramo o tome.

See this content in the original post

Pre svega, želim da razjasnim jednu stvar - “skupoća” nečega je vrlo relativna stvar. Ne zavisi samo od toga kolika su nečija primanja, većeg uticaja na to šta će neko smatrati skupim proizilazi iz toga koliku vrednost ta osoba misli da joj to donosi. Zato ne volim to etiketiranje i svrstavanje stvari na “skupe” i “jeftine”. Lično poznajem osobu koja je trošila 200.000€ (da, dve stotine hiljada eura) i više na organizovanje žurki bez ikakvog povoda; i sa druge strane osobu kojoj je šoping od 200€ (dve stotine eura) bio šoping iz snova.

Tako da je pridev “skup” previše reativan i nećemo ga u ovom tekstu više koristiti.

Dakle, zašto dizajn košta koliko košta i

šta sve stoji iza cene usluga jednog dizajnera?

Za kreiranje dizajna je potrebno vremena

Baš, baš puno vremena. Pre nego što uopšte dobiješ prve koncepte i idejna rešenja, dizajner provodi sate i sate skicirajući na papiru, a potom i u Adobe Illustratoru istražujući boje i tipografije i eksperimentišući sa različitim konceptima. Bili bi iznenađeni koliko hit & miss (pogodaka i pogrešaka) može da se desi tokom ove faze kreiranja i koliko to vremena oduzima.

Da ne spominjem svo vreme i energiju uloženu u edukaciju, učenje raznih programa, praćenje dizajn industrije, ali i edukovanje o svakoj industriji sa kojom se susreće kroz svoje projekte.

Bavljenje dizajnom je investicija

Pored toga što dizajner mora posedovati vrlo snažan i kvalitetan računar, idealno i dodatnu opremu poput štampača/skenera, grafičke table za crtanje i/ili tableta (što je samo po sebi investicija od nekoliko hiljada eura); tu su i programi za dizajn, fontovi, kursevi… koji koštaju. Zatim postoje i mesečni ili periodični troškovi kao što su vebsajt, računovodstveni softveri ili računovođe, porezi, pravni troškovi (kreiranje ugovora, konsultacije), online marketing, softver za menadžment projekata, delegiranje... i još mnogo toga. Sve ovo su investicije koje profesionalni dizajner pravi kako bi od svog poslovanja napravio besprekoran proces i kreirao vrhunsko iskustvo za svakog klijenta.

Dizajn ima veliki uticaj na tvoj biznis

Pričala sam već o tome šta se sve dobija saradnjom sa dizajnerom, ali ukratko - kada unajmiš brending dizajnera, ne plaćaš samo nekoliko sati rada i novi logo. Poslušaj ili pročitaj više o tome ovde.

Kvalitet preko kvantiteta

Veće cene takođe znače da dizajner može da dozvoli sebi da posveti više vremena i energije tom jednom projektu, umesto da radi površno i na brzaka ili sa pola "mozga" jer se prebukirao i uzeo više projekata odjednom kako bi zaradio istu količinu novca.


Zaključak

Vizuelni identitet je investicija. Naravno, uvek možeš kupiti “pre-made” logo za 20€ ili ga kreirati sama na jednoj od bezbroj besplatnih Logo Maker platformi, ali da li će taj logo pomoći da se izdvojiš u svojoj industriji? Da li je on dobar prikaz tvojih vrednosti, vizije i samog biznisa? 

Najverovatnije su odgovori na ova pitanja NE, i baš iz tog razloga bi trebalo da razmisliš o investiranju u profesionalan vizuelni identitet. 

Kada radiš sa dizajnerom koji razume tvoj biznis, koji će da uđe u njegovu srz i pokušati što bolje da upozna tebe, ono čime se baviš i šta nudiš, dobijaš rezultate koji tvoj logo i ostale elemente bredinga čine autentičnim i samo tvojim. Profi dizajner će da uzme u obzir tvoju ciljnu grupu i idealnog klijenta, kao i tvoju konkurenciju i poslovne uzore i od toga kreirati pravu stvar.

Osim u baš retkim slučajevima (kada dizajner ne zna ili nije spreman da ceni sebe dovoljno) ovde je ona “koliko para, toliko muzike” prilično tačna.

Ukoliko ti ovo što sam navela nije bitno i logo ti treba samo za pečat, fakturu i ostale birokratkse svrhe (što je skroz ok, nekim biznisima i preduzetnicima vizuelni identitet jednostavno nije prioritet), onda svakako ne bismo bili dobar spoj i čudi me da si i stigao/la do ovde.

I zato nikad ne treba da tražiš dizajneru da smanji svoju cenu. Ako ona ne odgovara tvom budžetu, traži nekog čija hoće. Nećeš otići kod “skupog” frizera i tražiti mu da samo za tebe smanji svoje cene, zašto bi to onda uradio dizajneru, fotografu, kontent kreatoru...?

Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍

Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

Nataša
See this gallery in the original post
See this content in the original post