n ~ b creative studio

View Original

#8 Razloga Zašto Moraš Biti Prisutan na Internetu

Zašto moram da imam vebsajt, profile na društvenim mrežama, verifikovan biznis na Google Mapi? Šta će meni to? Nemam ti ja vremena za te gluposti… *odmahivanje rukom* 💁💁‍♂️

Iz svog iskustva mogu da zaključim da preveliki broj ljudi ima sličan stav i pravi zaista ozbiljnu grešku kada je u pitanju njihov biznis. U današnje vreme, onlajn prisustvo je, ne samo poželjno, već esecijalna potreba svakog biznisa ili zanata. I, uprkos narodnom verovanju, može biti vrlo jednostavno i najčešće zahteva minimalno održavanje. Daću ti 8 razloga zašto je to tako.


Zašto je Onlajn Prisustvo Bitno?

1. Povećava tvoju vidljivost

2. Donosi veću publiku i olakšava potencijalnim kupcima/klijentima da dođu do tebe

Ove dve stavke bi trebalo da su ti odmah jasne, ali ću ipak da obrazložim - 4.39 milijarde ljudi je aktivno koristilo internet u 2019. Neće svi oni tražiti baš tebe, ali je veća verovatnoća da će te neko, ko traži ono što ti nudiš, pre pronaći na internetu, nego dok šeta ulicom. Osim ako u tom trenutku nije na internetu. 😂

Tu su i ljudi koji su prvi put u tvom gradu, tek su se doselili, ne znaju nikoga. Možda su samo u prolazu. Ili planiraju da posete tvoj grad i jedine dostupne informacije su im one koje pronađu na internetu. Nekima je jednostavno pretraživanje onlajn postao jedini način na koji za nečim tragaju, kako se o nekom proizvodu / usluzi informišu. 

Ili, na primer, koliko puta ti se desilo da pričaš o nečemu i u tom momentu želiš da proveriš da li toga ima u tvojoj okolini, ili ti može biti na drugi način dostupno? Šta uradiš? Posegneš za telefonom / računarom: pretraživač > google > ključne reči. Ako ne uradiš to odmah, velike su šanse da ćeš kasnije zaboraviti. Meni se lično ovo desilo previše puta da bih mogla da izbrojim. A da ne spominjem koliko puta sam slučajno naletela na nešto što nisam ni znala da mi treba, a onda pomislila kako mi je neophodno. Još više. 🙈

Sve su to savršene prilike da pridobiješ potencijalne kupce i klijente. Ako to ne budu oni lično, možda znaju nekoga ko traži baš ono što ti nudiš. Bez onlajn prisustva, sve si ih propusto. I što može biti još gore, našli su tvog konkurenta i, ako su zadovoljni uslugom, neće ni tražiti novu opciju. 

3. Gradiš veću kredibilnost biznisa i stvaraš bližu vezu sa svojim kupcima/klijentima

Jednostavan, jasan i redovno ažuriran vebsajt daleko se “čuje”. Kvalitetan vebsajt umesto tebe ili tvojih zaposlenih pruža informacije, odgovara na pitanja, prodaje tvoje proizvode i usluge 24/7, bez imalo truda (ako ne računamo kreiranje i povremeno osvežavanje), daje na ozbiljnosti i stvara utisak da vodiš računa o svom biznisu i ništa ne propuštaš šansi. Daje veći osećaj sigurnosti. 

Verifikovan biznis na Google Mapi ti daje još ozbiljniju notu i još lakši način da te ljudi pronađu. I on daje veći osećaj sigurnosti. Samo što bez sajta nije ni upola efektan, a nekad ume i suprotan utisak da stvori.

Profili na društvenim mrežama tvom biznisu daju ljudski oblik, pružaju mogućnost za konstantnu komunikaciju sa klijentima/kupcima, za stvaranje čvršćeg odnosa i mišljenja o tvom biznisu kao pouzdanom, poznatom i kredibilnom. 

4. Možeš na svoj način da prezentuješ svoje proizvode i usluge

Na svom veb sajtu i svojim profilima na društvenim mrežama si ti taj koji odlučuje kako će tvoj proizvod i usluga biti predstavljeni publici. Na tebi je da izabereš koje ćeš informacije da pružiš i kako da ih formulišeš. Imaš priliku da svoriš sliku svog biznisa kakvu ti želiš, onakvu kao što si u svojoj glavi zamislio. I ponovo ću spomenuti jako bitnu stvar - sve te informacije su dostupne i van radnog vremena i tokom praznika, i u bilo koje doba dana i noći, bez izuzetka.

5. Lakša komunikacija

Povratne informacije od strane kupaca/klijenata lakše i brže dolaze do tebe, a u isto vreme ti možeš da njima lakše ponudiš pomoć i odgovore na nedoumice. Nudiš im više od izbora da li da te pozivu ili posete uživo. Mogu da ti pišu mejl, poruku, ostavljaju komenatre na društvenim mrežama. Lako si im dostupan, a to je u današnje vreme često od presudnog značaja. Ljudi žive brže i izloženi su većem broju informacija nego ikada ranije. Jako je važno da bez muke i sa lakoćom mogu doći do željenog proizvoda / usluge / informacije. Nemoj to da uskratiš ni njima, a ni njih sebi.

6. Reklamiranje može biti mnogo jednostavnije

Pored toga što su isplative i ne iziskuju prevelika novčana ulaganja, vebsajt i društvene mreže su sjajan marketinški alat. Kao što sam već spomenula, tu u potpunosti biraš kako ćeš predstaviti ono što nudiš, u kojoj meri ćeš se reklamirati i kada. A ako ti je reklama efektna, ili je neko mnogo zadovoljan tvojom uslugom ili proizvodom, zavali se u fotelju i uživaj u gledanju kako drugi rade tvoj posao. Naravno, pričam o deljenju tvoje objave, storija, vebsajta. Zamisli koliku to jačinu ima kada je reputacija tvog biznisa u pitanju. To je moderna verzija reklame “od usta do usta”. To je ono čemu svaki biznis teži, a najbliži put tome je jako onlajn prisustvo.

7. Možeš da pratiš šta dobro prolazi, a šta ne 

Danas sve ove onlajn platforme imaju neku vrstu analitike koja ti na dnevnom, nedeljnom, mesečnom i godišnjem nivou pokazuje koliko su šta ljudi “voleli”, delili ili ignorisali. Iz njih možeš da izvučeš zaključak šta se ljudima više sviđa, na čemu treba da poradiš, šta treba da promeniš. Iako mogu da deluju kompleksno, kada ih razumeš, oni postaju ključni deo tvog poslovanja. Oni su ti uvid “iza kulisa” onome šta kod tvoje publike prolazi bolje, a šta lošije.

8. Besplatno testiraš svoje ideje za buduće proizode i usluge

Bilo da je putem ankete ili najave, možeš dobiti povratne informacije o potencijalnim novim proizvodima i uslugama na svom sajtu, a da to nije samo mišljenje tvojih roditelja, brata, sestre, prijatelja, babe, dede ili komšije. Imaš priliku da formalno ili neformalno, zavisi od tipa biznisa, otvoreno pitaš svoju publiku o mišljenju kada su u pitanju promene i noviteti za koje nisi 100% siguran da treba da uvedeš ili se dvoumiš između više njih.


Da li se sad slažeš sa mnom da je onlajn prisustvo vrlo bitna stvar? Piši mi. Volela bih da čujem tvoje mišljenje, iskustvo ili ideju. 🧐

A o lakim i efektnim načinima kako da ostvariš sve ovo i daš svom biznisu odgovarajuće onlajn prisustvo, kao i konkretnim primerima, ću pričati detaljnije u nekim od sledećih tekstova. Biće i video lekcija, korisnih lista i “puškica” od neopisive važnosti. 😍

Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

See this form in the original post
See this social icon list in the original post

Prvi put si ovde? Dobrodošao/la! Moje ime je Nataša i bavim se dizajnom, marketingom, razvojem biznisa i crtanjem.

Ovo je moja “digitalna beležnica” u kojoj delim svoja znanja, iskustva, primere, projekte, inspiraciju i motivaciju. Teme su grafički i veb sajt dizajn, društvene mreže i internet marketing, razvoj biznisa, organizacija i inspiracija.

U ovom tekstu pišem o 8 razloga zašto je bitno biti prisutan na internetu.